Den enda vattenläcka du kan ha i kupén är ju från värmepaketet alt. värmeventilen... Har bilen sugit i sig glykol på sistone? Men hade det varit det, borde du ha märkt av dålig lukt och fukt i kupén, men är det som du säger att mattan är dyngsur så har du tydligen inte märkt av något :D Men det är en gammal bil, och luktar säkert inte ny annars heller. Så jag förstår om du nu inte skulle tänkt på det...
Det tar tid för att det ska rosta igenom helt, beroende på plåtens tjocklek innan förstås. Men vi har ett solklart fall för svetsen... Glöm inte att plocka bort mattan helt, så det blir helt plåtrent på hela vänstersidan fram på golvet. När du väl sätter igång och bränna fast ny plåt, går det undan för värmen att sprida sig till antändningskällor :roll: Och du kommer få kul att slipa ren plåten under, på all underredsmassa och annat godis

ev. rester smälter och blir till flytande form när du börjar svetsa, och blir jävligt varmt. Så passa händerna :D
Men ett tips är att du unnar dig några timmar under bilen, förmodligen kan du ha mera kass plåt. Eller? Jag menar om du ändå ska börja riva där, så ta all rost under du kan hitta så slipper du skiten i framtiden.
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)