Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lindahl
Vet någon artikelnummret eller namnet på den svenska programvaran till färddatorn? Vet att jag har läst om folk som har bytt språk till svenska. Min volvoverkstad sa att jag är tvungen att köpa den svenska programvaran för 3000-4000kr (Den man lägger in när man inte har färddator sedan innan).

Bilen det gäller är en xc70 årsmodell 2004.
av Lindahl
popnit skrev:Volvo här ibyn skulle ha ca 500:- för att ladda ner den nya programvaran!

Mattias
Här i byn? Är det Göingebil i Markaryd?

Problemet jag har är att Göingebil i Hässleholm har inte en blekaste aning om hur dom ska göra. Skulle därför behöva något namn på uppdateringen.
Lindahl skrev:
popnit skrev:Volvo här ibyn skulle ha ca 500:- för att ladda ner den nya programvaran!

Mattias
Här i byn? Är det Göingebil i Markaryd?

Problemet jag har är att Göingebil i Hässleholm har inte en blekaste aning om hur dom ska göra. Skulle därför behöva något namn på uppdateringen.
HAHAHA, det låter som en riktig Volvoverkstad, inte första stället man som kund får visa mekanikerna hur man ska göra.
Uppdaterade min till svenska . betalde knappt 700:-. Men som sagt då hade jag ju redan färddator i bilen innan jag uppdaterade. Du vill uppdatera från ingen till svensk färdd. Det kan jag tänka mig är dyrare.
Användarvisningsbild
av CarMan
programvaran kostar pengar, så om volvo bil inte togbetalt, så har dom själva betalat den.

den kostar nog ca 1000 :- inklusive allt. o man kan inte tanka fel.

jag tror nog mekanikerna har full koll, möjligen en telafonist eller kundmotagare som inte hittar rätt i sitt system för att ge dig priset.
Användarvisningsbild
av erikn
CarMan skrev:jag tror nog mekanikerna har full koll
Otroligt vilken tilltro du har till dig själv och alla mekaniker på märkesverkstäder. Om inte annat så ser man att de INTE är världsbäst på alla kommentarer i ett såna här forum.

En fråga, visst är det du som är signaturen VolvoMekaniker i forumet på etanol.nu?

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]