Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av metalHJ
Vad i herrans namn, har vi en riktig klåpare som f.d. ägare? Kanske du borde vara uppmärksam med andra överraskningar ur reparationsväg sett, skatbon till kabeldragningar, löst åtdragna hjulbultar, och kanske en ljuddämpare fastsatt med kattstrypare/stripes? :D

Skämtåsido, men det känns ju klumpig att kapa röret bara för att lyfta ur motorn. Kan man inte göra jobbet seriöst från början, varför överhuvudtaget ta sig an det? Men när du blivit nya ägaren, blir det väl ändring på detta ;) Bilen kanske behöver lite omvårdnad och kärlek!
Användarvisningsbild
av eccy243
Hahaha. Har redan stött på såna klåpar-grejer. Konstiga kablar som går här och där. Oljeläckage på grund av att packningen satt på sné. Att han inte fick tyst på grenröret efter att han hade lyft ur motorn. El-Jesus AB bakom stereon. Urkopplad airbag, borttagen lampa och sånt...

Ja, det verkar som att den har gått igenom ett hårt liv med 11 (har jag för mig) ägare.

Men vad kan man begära av en cykelmekaniker? :D
av metalHJ
Nej, han ska nog hålla sig till sina hojar :D han kanske borde matcha fint ihop med Ronny o Ragge, ta en cykeltur till pajala! :lol:

Nåväl, allt har ju sitt pris och jag antar att du inte betalade en halv förmögenhet för bilen?! Var priset rätt, är ju sånna saker en bagatell om man har intresse för kärran :) Och dessutom får du pengar över (efter genomgång av bilen) till styling och annat skoj för att sätta lite personlig prägel på bilen! 8)

Vad har du för tankar om bilen? Satt upp några mål vad som ska göras? :)
Användarvisningsbild
av eccy243
Prio ett är ju att fixa till allt som inte funkar, eller som inte funkar som det ska. Och det är en diger lista. :D
* AC paj.
* En bakbroms ligger på ibland.
* Tankmätare, funkar, men visar lite skumt ibland.
* Automatlåda, växlar konstigt ibland.
* Lättare oljeläckage och förbrukning från motorn.
* Avgasläckage mellan grenrör och främre rör.
* En bakfjäder brusten.
* Innerbelysning funkar inte riktigt som det ska.
* Rosthål i vindruteramen, så de regnar in. :shock:
* Diverse invändigt lyse som inte funkar. Knappar, handskfack och sånt.
* Make up-spegel i solskydd paj.
* Krängningslänkar fram slut.
* Mätaren står på 13 000 mil, den har gått ungefär 33 000. Funderar på att ställa fram mätaren. Vill inte få rykte som oärlig.
* Massa mera småkrafs. :)

Fy fan vilket lik jag har fått tag i.
Men det var till helt rätt pengar i alla fall! :)
av metalHJ
Såvida det var helt rätt pengar, och du absolut inte är beroende av bilen dagligen är det ju inga större problem du har att sätta tänderna i!

Jag tyckte det såg ut som mest roligt, småpul här o var :D Ett typiskt hobbyfixande...
Skillnad om motorn hade rasat, underredet var sönderrostat och sånna otrevliga historier :P Det enda som stör mig personligen på den listan är Automatlådan, den hade jag kollat upp först o främst innan jag la pengar på någe annat :roll:

Ryck lite på axlarna och sätt upp lite visioner på bilen, ska du ändå börja riva med den så få till den ordentligt :) Vi behöver mera "stylade" 960 på vägarna i sverige :D Så fort jag själv byggt upp min budget, och skaffat mig en seriös bruksbil kommer jag fortsätta leka vidare med min 960. Är helt såld på de bilarna, och tycker den är värd att bevara några år. Och åka runt med lite stil i :)
Användarvisningsbild
av eccy243
Okej då. Sänkning skulle vara skoj. Men den som hittar ett riktigt sänkningskitt till en 960 med multilink mk I-axel kan ju gärna hojta till. :) 19 eller 20-tumsfälgar vore fint. Funderar på 55w-xenon i dom små helljusen till vintern. DVD-skärmar snyggt infällda i nackstöd och solskydd. Toning... Listan kan ju göras hur lång som hellst.

Det trixiga är ju att jag är mer eller mindre beroende av bilen. Så några längre stillestånd pallar jag inte med...
av metalHJ
Tja, det går ju att köra en fuling och kapa fjädrarna där bak. Eller är det svårare än så på multilink? Har inte skruvat något med min multilink, så är inte så insatt i hur det är uppbyggt... Men just dämpare och fjäder skiljer väl inte så mycket från en ordinarie bakvagn från 900 serien? Den största grejen med multilink är väl just att bakaxeln är delad, så varje hjul individuellt kan anpassa sig efter vägen. Eller har jag helt fel? :roll:
av metalHJ
Du kan ju börja med toning och sänkning, ett par värre fälgar och någorlunda puts på lacken. Jag tyckte inte din nuvarande lack såg helt åt helvete ut, så lite går den väl att putsa till? Åtminstone tills du anser dig ha råd att kosta på en hellack, eller raggat tag på någon som kan fixa jobbet billigt.
Användarvisningsbild
av Gizz
Nu har den ju blivit inkörd iaf. Min har precis slagit över till 19000 mil. Det finns ju många mil kvar i den motorn. :)
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]