- mån 18 aug 2008, 18:43
Jag har ännu gått fulständigt bet på att få den att gå som den ska. Symptomen dök upp relativt plötsligt, tyvärr var det inte jag som körde bilen då det hände. Men nu är bilen riktigt svårstartad när den är kall. Omöjlig om man så petar på gasen.
Vevar man runt den ett tag går den igång på tomgång, men dör omedelbums med gaspådrag.
Låter man den tuffa på tomgång tills dess att den är varm startar den hyfsat till tomgång men dör om man ger gas.
Smyger man upp varvtalet fungerar den typ normalt bara man inte låter varvet fall ner på tomgång, då måste det smygas upp igen.
Har ett intryck av att den är slöare än normalt men det grumlas något av några månader på hojjen. Allt med fyra hjul känns synnerligen kraftlöst och segt efter det. Men kan ändå inte riktigt släppa det intrycket.
Nu till listan som kollats/ åtgärdats
Inga felkoder
Tändstift, fördelare rotor bytt,
lossat alla kontakter och laggt kontaktsprej
lossat luftmätare provat utan, ingen skillnad
kollat mikrobrytaren på spjället,
kollat bägge bränslepumparna, de går, bränslefiltret nybytt pga läckage 3 mån 500 mil
sprayat stargas för att leta vacuumläckor, inte hittat
lyft av gula vita lila tunna slangarna och kopplat lös i olika konstelllationer, ingen skillnad
klämt på slangar för att få den att bete sig annorlunda provocera fram var, inte lyckats hitta vad det är som ställer till det
Mina ideer på vad det kan vara börjar tryta, ideer motages tacksamt! :???:
Vevar man runt den ett tag går den igång på tomgång, men dör omedelbums med gaspådrag.
Låter man den tuffa på tomgång tills dess att den är varm startar den hyfsat till tomgång men dör om man ger gas.
Smyger man upp varvtalet fungerar den typ normalt bara man inte låter varvet fall ner på tomgång, då måste det smygas upp igen.
Har ett intryck av att den är slöare än normalt men det grumlas något av några månader på hojjen. Allt med fyra hjul känns synnerligen kraftlöst och segt efter det. Men kan ändå inte riktigt släppa det intrycket.
Nu till listan som kollats/ åtgärdats
Inga felkoder
Tändstift, fördelare rotor bytt,
lossat alla kontakter och laggt kontaktsprej
lossat luftmätare provat utan, ingen skillnad
kollat mikrobrytaren på spjället,
kollat bägge bränslepumparna, de går, bränslefiltret nybytt pga läckage 3 mån 500 mil
sprayat stargas för att leta vacuumläckor, inte hittat
lyft av gula vita lila tunna slangarna och kopplat lös i olika konstelllationer, ingen skillnad
klämt på slangar för att få den att bete sig annorlunda provocera fram var, inte lyckats hitta vad det är som ställer till det
Mina ideer på vad det kan vara börjar tryta, ideer motages tacksamt! :???:
- By Edwe