Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dom har ju en massa radioutrustning och sånt. Men borde inte det vara avstängt när han parkerat, borde ju dra sröm annars.

Gå över och fråga vettja?? Fråga om nån annan också har problem i hans närhet eller om det bara är du?
Råkat ut för samma sak. De 2 närmsta parkerings rutorna vid affären hemma ligger inom någon typ av störnings fält som gör att jag inte kan låsa bilen med annat än nyckel.
Min parkering hemma är precis under högspänningsledningar. Har jätteproblem att låsa/låsa upp med fjärren där ibland.
Användarvisningsbild
av isak
HEJ
verkar vara ett problem som flera ägare råkar ut för?
på min p-plats på jobbet har jag samma bekym-då och då första gången inträffade inhandlade man förstås i nytt batt, blev ingen skillnad
har senare konst att plåtfasaden verkar vara boven (står i ett hörn) tror att positionen mot väggarna kan inverka samt 2 kraftledn ca 75-100 met-därifrån inv- har alldrig märkt det någon annan stans
tråkigt att låsa upp med nyckel då larmet går
ISAK
Användarvisningsbild
av isak
inte en susning
vild gissn-a-stolpen under täckplasten bredv-vindruta (vanlig plac-på eftermonterade larm
ISAK
GPS sändaren stängs aldrig av i en taxibil, den sänder ständigt för att visa bilens position även vid inaktivitet. Tror att det är den enda utrustning som ständigt är påslagen och som säkert kan störa. Vissa tavibolag har även komradio i sina bilar som i vissa fall kan vara påslagna, men oftast stängs dom ner när bilen står still.

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]