Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Huggo
Köpte en S80 99:a med inbyggd telefon där lilla luren sitter inbyggd i mittarmstödet.
Kollade in i apparaten och där satt ett teliakort.
Nu till frågan.Går det bara att ringa med telia kort dvs är dom spärrade att användas med andra teleoperatörer.
Provade med Halebop.Hände inte ett dugg.Knäppte i nackkudden lite.
Någon som förstår sig på dessa telefoner,hur dom fungerar ,spärrar mm.
Tack på förhand.
av Huggo
Hej.Vad är ett 8 k kort och var hittar jag det.
Har Halebop kontantkort idag.skulle gärna vilja ha dubbla kort.Någon som vet om man kan få det överhuvudtaget av någon operatör och samtidigt behålla nr jag har.
Användarvisningsbild
av Gizz
8k kort är de gamla sim korten som fanns för några år sen. Har inte någon erfarenhet av hur man får tag på dessa är bara vad jag läst här på forumet sen innan. Telenor har tvilling kort och har du ingen bindningstid så borde du ju kunna flytta med ditt nummer till Telenor.
av Huggo
Hej.Kollade runt hos Halebop och kunde tydligen få dubbla kontantkort med mitt nr,men måste ha dom gamla simkorten.
Om man inte får tag på dom gamla korten hur göra då.
Telefonen i bilen är mkt fin med inbyggd handsfree mm mm.Knappsats i ratten ja en klart mkt snygg installation.
av Arne Johnson
Använder mig av ett sk extrakort hos Tele 2 i en V70-2001. (Simkort inte äldre än mars 2008)
Kopplar in "offline" på min vanliga mobil och då kommer samtalen direkt till bilens telefon istället. Fungerar mycket bra.
Har även haft Telia och Djuice i bilen, telefonen är inte operatörslåst.
av Huggo
Ringde Bilia i Västerås och tydligen var loppet kört.
Gick bara att använda Telias företagsabonemangskort.Gamal teknik.
Telefon klarar inte dagen teknik (telefon är en från 1999).
Tydligen gick det inte heller att uppdatera.
Finns det någon som klurat ut hur man får igång telefonen utan att ha det gamla simkorten som tydligen inte går att få tag i.
Användarvisningsbild
av Guligan
Det var inget roligt besked. Varför gör man så stora förändringar på SIM-korten att de inte går att använda med äldre telefoner?
Du kanske kan be någon med ett "äldre" sim-kort överlåta sitt abonnemang med tillhörande kort till dig.
Användarvisningsbild
av Brainy
Att det bara går att köpa telias företagsabbonemangskort köper jag inte för fem öre.

Ring till din operatör och säg att du behöver ett 8k-kort(utrymmet på kortet) då telefonen i din bil inte klarar någonting nyare.
Enligt tidigare trådar här så handlar det mest om välvilja om de kan eller ej. Dock kanske en operatör som inte har funnits i sverige så länge aldrig har haft den typen av kort?
En till variant är att gå in i en äldre mobilbutik och höra om dom har något gammalt kort kvar, då menar jag inte teknikmagasinet utan en mer renodlad mobilbutik som även kan programmera simkorten.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Guligan
Ursäkta, jag lånar tråden för en relaterad fråga:
Huggo skriver att de nya sim-korten inte fungerar ihop med hans "gamla" telefon.
Kan även motsatta situationen uppstå, alltså att en ny telefon inte fungerar ihop med ett "gammalt" kort??
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]