Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nyligen köpt en S80 -99 och har inte riktigt förstått om hur allt fungerar.
Här om dagen då jag åter kom ut i garaget, ca 60 minuter efter att jag parkerat, hördes ett högt fläktljud därifrån. :shock:
Det visade sig komma från luftintaget mellan vindruta och huv. När jag öppnade förardörren var AC'n på för fullt.
Jo det var ju lite varmt den dagen och jag hade haft AC'n på. Då det automatiska ljuset slocknade stannade också AC'n.
Klimatanläggningen stod på "auto" och "AC-on"
Tändningen var inte på och nyckeln satt inte i.

Ska det vara så här? ?:-/
Har inte hittat något om det i instruktionsboken.
Jag har upptäckt samma sak på min v70n -01.
Bilen hade stått avstängd och låste i någon timme. Sedan gick jag ut och skulle hämta något i bilen, jag låste upp och öppnade bakluckan och märkte hur det båste för fullt från klimatanläggningen... Ingen aning om vad det är, om det är någon slags funktion eller ett fel. Samma sak har även hänt på farsans v70n -02
Hej.

Har en V70 2.4 D 2004. Min fläkt går allt som oftast,har förstått att detta är normalt. Men idag var batteriet slut när jag skulle iväg. Borde inte fläkten slå ifrån när batteriet börjar bli svagt? Vad ska man göra?

Mvh Patrik.

Nu är bilen inomhus och här kommer den f[…]

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo_v[…]

Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]

Tjena! Testar att skriva här för nu b&ou[…]