Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvov70 skrev:Klipp den vita kabeln vid NÄRA GPS enheten längst bak till vänster i skuffen och dra fram en strömbrytare så kan du bryta GPS signalen så fungerar TV:en ;-) och när du slå på Signalen igen är det som vanligt !
Fungerar för mig som har CD NAVI.....
/ML
jag skulle inte dra can kabenn en onödigt lång väg, då det kan få försig att ettor är nollor då.
av Jan-A
jag skulle inte dra can kabenn en onödigt lång väg, då det kan få försig att ettor är nollor då.
Förutsatt att det är en can-kommunikation som det avser.
Iså fall måste man också tänka på störningar som det kan bli på kabeln.
En lösning skulle kunna var att sätta in ett mellanrelä.
Användarvisningsbild
av Mysko
Jag skulle varje fall inte vilja ha en TV igång när jag kör, oavsett om jag tittar på den eller inte. Har en GPS idag som jag skulle kunna se på film med när jag kör, men ljuset från den är för skarpt även om jag drar ner det till minimum.

Detta gäller såklart mörkerkörning. Dagtid så kan det få vara hur mycket ljus som helst från GPSen, men i mörker vill jag ha det mörkt omkring mig.
Användarvisningsbild
av Brainy
CarMan skrev:
Brainded skrev:Så enkelt fast vi tidigare i tråden fick veta att det absolut inte går :lol:
/Anders
nja, du har nog inte läst alla inlägg.
det står att det inte går att programera bort via vida
& längre ner stpr det att det är lätt på CD-rom systemet & knepigare på DVD-systemet
My misstake :oops:
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:
CarMan skrev:
Brainded skrev:Så enkelt fast vi tidigare i tråden fick veta att det absolut inte går :lol:
/Anders
nja, du har nog inte läst alla inlägg.
det står att det inte går att programera bort via vida
& längre ner stpr det att det är lätt på CD-rom systemet & knepigare på DVD-systemet
My misstake :oops:
det gör inget, jag är nog sämst på att läsa o skriva här!

& ja jag vet att vet är en CAN ledning vi pratar om här.
av matzen10
Bilförsäljaren som sålde bilen till mig sa att det finns en kille i Kumla (strax söder om Örebro) som gör det för ca; 3000:-
Jag backade dock tillslut och tänkte på just säkerhetsaspekten vs. nyttan med detta ingrepp som kunde göras.
Tänkvärd sak: Det är skymning/natt och din/a passagerare tittar på tv:n. Du får då ett motljus från kupen som hindrar ditt mörkerseende som är av största betydelse.
Bara EN tanke..
Nåväl, du/ni som är intresserade kan säkert snoka reda på snubben som fixar detta om ni verkligen vill. Men visst finns det sanslöst många saker som talar emot?!?

---< Matz
Användarvisningsbild
av PeterH
Det kan finnas andra användningsområden än just TV man vill köra om man kunde ta bort spärren. Just nu har jag en extra monitor för att kunna ha en övervakningskamera i min hästvagn. Om man skulle kunna ta bort spärren hade det både blivit snyggt och smidigt 8) För er som inte förstår varför man vill ha koll på hästar under färd kan jag berätta att det hänt mer än en gång att en häst fastnat med huvudet under främre bommen och fått lätt panik, detta är inte önskvärt när man har hästar i 100.000:- klassen. Detta är alltså en säkerhetshöjande åtgärd (en panikslagen häst kan få hästvagnen att börja kränga vilket kan orsaka olyckor, speciellt på vinterväg) och dessutom slipper man allvarliga skador på djuren.

/PeterH
av NCR
PeterH skrev:Det kan finnas andra användningsområden än just TV man vill köra om man kunde ta bort spärren. Just nu har jag en extra monitor för att kunna ha en övervakningskamera i min hästvagn. Om man skulle kunna ta bort spärren hade det både blivit snyggt och smidigt 8) För er som inte förstår varför man vill ha koll på hästar under färd kan jag berätta att det hänt mer än en gång att en häst fastnat med huvudet under främre bommen och fått lätt panik, detta är inte önskvärt när man har hästar i 100.000:- klassen. Detta är alltså en säkerhetshöjande åtgärd (en panikslagen häst kan få hästvagnen att börja kränga vilket kan orsaka olyckor, speciellt på vinterväg) och dessutom slipper man allvarliga skador på djuren.

/PeterH
Det är därför hästar gör sig bäst rökta på smörgås som min pappa brukar säga.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Carman: Du sa att om man kör in en extrern videosignal istället för TV så slapp man hastighetsspärren?

Jag vill köra in en dator istället för TV mottagaren. Skall bara visa text på skärmen. Inga rörliga bilder som man 'fastnar' framför.

Så det hade ju vart smidigt om det gick.

har DVD-RTI
Användarvisningsbild
av VS60
Det går på nåt sätt att ta bort hastighetsspärr, såg många S60, på blocket som var utan spärr. Ring och kolla med BRL kanske de kan hjälpa till.
Volvo S 60 – 02 170 hk/aut

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]