Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rollon
Har en läckande styrservo på min 740 -90. Jag fyller på olja lite då och då och nu har jag 3 olika oljor i bilen. Jag undrar om man vågar blanda dom. just nu har jag inte råd att köpa någon likadan olja som jag redan hällt i den.
av anp
Vad har du för oljor i bilen?
Den allmänna benämningen på servoolja är ATF olja, men den finns i olika utföranden beroende på användningsområde och ålder mm.
ATF olja kostar inte mycket, Biltema tar 39 kronor för 1 Liter av den äldsta. Macken tar runt 100 kronor för motsvarande flaska.
Jag gör ingen större skillnad på vad för ATF olja jag häller i mina servostyrningar, utan tar vad jag har hemma.
Kan inte påstå att jag noterat några problem p.g.a denna hantering.
av Rollon
ok jag har kört med nån redline servo olja ifrån mekonomen innan. som inte är atf olja. Servon är nyrenoverad och den är bara kört på den oljan och dom 2 gammla oljorna är atf oljor och dom är körda i den innan servon la av. men dom kanske inte är så bra att blanda i så fall.
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]