Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.

Har retat mig en del på att min V70 MY08 endast har pipindikering för parkeringssensorerna.
Visserligen skiljer det så att ljudet endast kommer i fram resp bakhögtalarna men ändå.
Det känns lite snålt att det inte är grafiskt indikering. Det har ju tom Citroen :oops:

Lånade farsans D5 MY08 i går och han hade GRAFISK INDIKERING :twisted:
Det kom upp en hyffsat snygg bil med tjocka streck som ska symbolisera avståndet, kändes f-n så mycket bättre än mina pip-i-högtalare.
Måste kolla upp med Volvo om det inte går att uppgradera min, borde väll bara vara en mjukvarauppdateringsfråga
Sensorer, display etc borde ju vara lika ?

Någon som vet ?

Känns ju lite märkligt att det ska skilja mellan bilarna när bägge är MY08 ?:-/
tunnis skrev:Hejsan.

Har retat mig en del på att min V70 MY08 endast har pipindikering för parkeringssensorerna.
Visserligen skiljer det så att ljudet endast kommer i fram resp bakhögtalarna men ändå.
Det känns lite snålt att det inte är grafiskt indikering. Det har ju tom Citroen :oops:

Lånade farsans D5 MY08 i går och han hade GRAFISK INDIKERING :twisted:
Det kom upp en hyffsat snygg bil med tjocka streck som ska symbolisera avståndet, kändes f-n så mycket bättre än mina pip-i-högtalare.
Måste kolla upp med Volvo om det inte går att uppgradera min, borde väll bara vara en mjukvarauppdateringsfråga
Sensorer, display etc borde ju vara lika ?

Någon som vet ?

Känns ju lite märkligt att det ska skilja mellan bilarna när bägge är MY08 ?:-/
Jag frågade just detsamma när jag var var inne på 3000-milaservicen. Ingen på den auktoriserade Volvoverksta´n hade en susning om hur det skulle gå till. Förmodligen har du liksom jag en tidig MY08, min bil byggdes aug -07.
av perhall
Fick min PDC uppgraderad till grafisk visning på servicen, måste säga att det är en klar förbättring, när man meckar i små luckor tittar man på skärmen istället för att fundera på var det piper nånstans. Dessutom är skärmen snabbare än pipet (eller så blev pipet snabbare när jag uppgraderade - tidigare hade jag problem med att det fortfarande pep bak i 1,5-2 sek när jag körde framåt innan den hann ställa om).

Lika snyggt som på BMW:n är det inte men det funkar. Sensorerna är ju grymt diskreta och skyddade på V70N jämfört med de flesta andra bilar!
Vet ni om det går att sänka volymen på backvarnarens pip? Den låter ganska mycket tycker jag :shock: . Är alternativet att stänga av den helt enkelt?
Men å andra sidan, bättre så här än att man inte hör den alls ;-//
Var inne hos Bilia idag och de hade ingen aning om detta.
Ska dit på fredag och få bilen "uppkopplad", så fick de se ifall de kunde hitta några möjliga uppdateringar.

Någon här som vet vad som skall uppgraderas ? så kan jag tipsa Bilia :roll:
Var hos Bilia imorse, och det sket sig.

Enligt servicekillen hittade han inga uppdateringar när han kopplada upp min bil , så den är väll tillverkad före 0720 :twisted:

Får leva vidare med endast pip :cry:
Konstigt, min är en av de första normalt utlevererade V70II och de uppgraderade min PDC hur lätt som helst. Du menar att den funktionen inte finns i din T6? När levererades och tillverkades den?
Det känns lite märkligt.

När den är tillverkad vet jag inte (hur vet man det ) däremot är första inreg 2007-06-01 och schassinr var runt 400, så visst är det en tidig V70II.

Jag har PDC både fram och bak, och det piper något alldeles vansinnigt :twisted:

Såg att du bor i STHLM, vilken verkstad fixade din ?

Hej! På min bil har lampan ”boka tid[…]

Om inte all Adbule förbränns i motorn s&[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]