Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
~Kalle~ skrev: Gick in till kundservice som tog emot nycklarna och frågade reg.nr så tog han fram allt på datorn, han frågade om man skulle stanna kvar, sen fick man en lapp så man kunde gå och fika gratis i caféet ovanför, välfigt uppskattat tycker jag :-)-)
Va! Bjuder de på fikat?
Det kan inte vara samma verkstad som jag åker till. (HMM)
~Kalle~ skrev: Så var det med servicen för den här gången. Gissa vad kupéfiltret kostade?
Ja, över femhundra om det var ett med kolfilter. Vad fick du ge för motoroljan? :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Japp, fikat bjöd han på, t.om för 2 personer :P

580 för filtret, som hittat :)

Oljan hmm.. jag tror det var lite över 100kr/litern

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu är det bevisat att volvo- verkstad inte är bättre än någon annan verkstad, de vet nämligen inte hur men släcker en servicelampa.

Jag hade bilen på service tidigare (se tidigare inlägg), och vad får jag se när jag startar bilen idag "DAGS FÖR SERVICE".

Hur fan kan detta vara möjligt när jag har haft bilen på service på VOLVO för 300 mil sen?

* Alltså har de glömt att nolla servicelampan på servicen, fast på protokollet jag fick var det noterat att de har nollat den!
Det sätter ju allt ur spel, motortimmar, mil osv nu måste jag ju hålla reda på själv när nästa service är :|

CarMan, kommentar? :wink:

/Kalle
av Stefan85
Jag har också råkat ut för Volvos verkstäder.
Körde på en hjort. Fick skador på: (som också byttes)

*Motorhuv
*Vänster framskärm
*Vänster lykta
*Vänster blinkers

När jag fick tillbaka bilen, så var det följande fel på bilen:

*Motorhuv -Fick inte upp den, den kärvade, fick justeras
*Vänsterframlykta -Var inte inställd fick ställa in den 2 (!) gånger!!
*Vänster blinkers -Var inte inkopplad
*Vänster Blinkers (vid framhjulet) -Inte inkopplad samt sönder. Fick bytas en gång till.
*Vänster fram varseljus -Inte inkopplad

Grattis ******** i Oskarshamn!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu gäller det här inte en Volvo- verkstad men :roll:

Det var en gubbe som lämnade in sin mercedes på service hos mercedes aukt. verkstad. när de tog in bilen så stod han utanför och filmade med filmkamera, totalt tog arbetet 15 minuter. Efter 1h så ringer dom från verkstan att bilen är klar du kan komma och hämta den nu. Då gubben såg att de tänkte ta betalt för 1h så börajde han skrika att arbetet tog ju bara 15 minuter! Varför i h*lvete ska jag betala för 1h då!?

Jag tror att han ändå fick betala fullt pris.

Tack för att Volvo har fasta priser :)
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Den ena volvoverkstan är kanon, serviceinriktade och verkligen jättetrevliga. Men sen kommer man till nästa och det är ungefär lika kasst som den andra är bra. Otrevliga och det tar evigheter för dom att fixa de allra minsta grejerna, tyvärr så läggs det mesta ner och förflyttas till denna verkstad eftersom den är på en större ort så nu får man nästan alltid välja den om det är något som ska åtgärdas. Min försäkring kräver ju att det är en volvoverkstad som sköter det hela med, tyvärr
av *pettson*
~Kalle~ skrev:Nu gäller det här inte en Volvo- verkstad men :roll:

Det var en gubbe som lämnade in sin mercedes på service hos mercedes aukt. verkstad. när de tog in bilen så stod han utanför och filmade med filmkamera, totalt tog arbetet 15 minuter. Efter 1h så ringer dom från verkstan att bilen är klar du kan komma och hämta den nu. Då gubben såg att de tänkte ta betalt för 1h så börajde han skrika att arbetet tog ju bara 15 minuter! Varför i h*lvete ska jag betala för 1h då!?

Jag tror att han ändå fick betala fullt pris.

Tack för att Volvo har fasta priser :)
Priserna är ju satta likadant.. Baserat på hur lång tid det är kalkylerat att ta.
Står det 1 timma i listan och jag gör det på 15 minuter för att jag kan lite knep och kör ut bilen så är det ju samma vits.. eller vad menar du skillnaden är?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om det tar 15 minuter så ska man väl inte ta betalt för 1 h :roll:

När jag lämnar in bilen på Volvo så står det ingen tid, det är fasta priser (det jag som kund ser iaf)
av Amarace
~Kalle~ skrev:Om det tar 15 minuter så ska man väl inte ta betalt för 1 h :roll:

När jag lämnar in bilen på Volvo så står det ingen tid, det är fasta priser (det jag som kund ser iaf)
Det är ju egentligen samma sak.

Om det är satt att byte av bromsklossar fram kostar 650kr på en verkstad, medans en annan tar timpris på 650kr på samma arbete så blir det ju samma sak.

Sen om det bara tar 15 minuter spelar ju ingen roll, då tjänar verkstaden på det, men på nästa jobb kanske det jäklas så mycket att det tar 1,5 timme, ja då tjänar ju bilägaren på det istället eftersom verkstaden ändå tar samma pris.

Har väl blitt allt vanligare att en verkstad har ett system med tariffer, tex bromsklossbyte är det 10 punkter oavsett tid det tar, varje punkt kanske motsvarar 5 minuter. På det viset är det alltid samma priser oavsett tid det tar i verkligheten.

Själv ser jag inget problem i det, de tjämnar ut sig i längden.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Så om de säger till mig att de har ett timpris på 1000:- och det tar 1,5h så betalar jag ändå bara för 1 h?
V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max[…]

Hej! Funderar på att kolla upp vehusventilat[…]

Trasig Renault Scenic

Tjusigt 👍🙂