Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av batting
Någon som vet om det blir problem med backvarnare och fast dragkrok på Volvo S60 :?: Enligt verkstad skall det inte gå:!:
av Teemu
borde väl gå med tanke på så pass många utav nysålda bilar som har backvarning?
av macke
Jag hade samma fråga innan jag monterade drag på min V70 med backvarnare. Fick olika svar varje gång jag frågade på volvo. Ja/Nej/Bara delbart funkar/Vet inte, fick jag till svar.

Chansade och monterade ett lågt drag (eftersom jag har automatisk nivåreglering) och det funkade helt utan problem.
av andezon
Har monterat på en hel del v70n och s60 med backvarnare och det har aldrig varit problem, men därimot på den nya renault espacen så går det inte med fast krok och backvarnare..
av matzen10
Kan någon konfirmera att mitt pris är riktigt?
Offert på backvarnare inkl. moms och montering från Hans Persson Bil AB landar på 6500:-.
Bilen är en S60, 2003.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Mysko
matzen10 skrev:Kan någon konfirmera att mitt pris är riktigt?
Offert på backvarnare inkl. moms och montering från Hans Persson Bil AB landar på 6500:-.
Bilen är en S60, 2003.

M V H
---> Matz
Kan inte konfirmera det, men 495:- om man köper på biltema
Användarvisningsbild
av Driver64
Biltema har en backvarnare (art. nr 35-450) inbyggd i en enhet som ersätter ett av backljusen för 79,90. Kan det vara något?
av fn
Driver64 skrev:Biltema har en backvarnare (art. nr 35-450) inbyggd i en enhet som ersätter ett av backljusen för 79,90. Kan det vara något?
Det där är för att varna andra att du backar, som man har på lastbilar t.ex.
Användarvisningsbild
av Driver64
fn skrev:Det där är för att varna andra att du backar, som man har på lastbilar t.ex.
Ursäkta min okunnighet, men vad är det för backvarnare den här tråden handlar om då?
av fn
Med backvarnare menas här "parkeringshjälp". De sensorer som mäter avstånd till bakomvarande bil vid t.ex. fickparkering. Systemet varnar föraren så denne inte backar emot och orsakar skador.

matzen10... vet du om detta pris inkluderade sensorer fram också?

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]

B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]