Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Huggo
Helt plötsligt en morgon när jag skulle iväg med 960:n så var den trög att starta.Gick taskigt på tomgång.Drog iväg så det stod härligt till.Svarar inte riktigt som den skall.
Troligtvis har etanolen löst en massa skit som satt igen filtret eller ????

Kan man kalla mig alkoholskadad när man kör på alkohol.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Huggo skrev:Helt plötsligt en morgon när jag skulle iväg med 960:n så var den trög att starta.Gick taskigt på tomgång.Drog iväg så det stod härligt till.Svarar inte riktigt som den skall.
Troligtvis har etanolen löst en massa skit som satt igen filtret eller ????

Kan man kalla mig alkoholskadad när man kör på alkohol.
Tja, inte är det omöjligt att det är filtret! Har du kollat eventuella felkoder?
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Antar att du kört på etanol ett tag utan kallstartsproblem? Hur har du konverterat? Har du monterat någon kallstartsanordning?

//David
av Huggo
Hej.Enbart satt in större spridare.Skall ta bort spridarna,sätta i orginal spridarna,byta filter och sälja bilen.
Köpt en S80 som jag hämtar på Fredag.
av Huggo
Konstigt.Var tvungen att ta Volvon in till stan utan att gjort något åt bilen.Gick klockrent hela tiden.
Lättstartad,inget bludder mm.
Bilen vart väl rädd när jag hotade att sälja den.
Underlig äro vår herres vägar.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Nån bit smuts som hade lagt sej för filtret och som släppte när du stängde av bilen (när trycket försvann)??

//David
av Finn
Hej!

Jag bor i Frankrike och har köpt en Volvo 960, 1992 med B6304S motor. Vad är bästa etanolonverterings metoden för min bil? Här finns det endast ett fåtal stationer som säljer E85 och vill gärna kunna köra på både bensin och E85 utan för mycket mekande. Funkar en BTR bra med stâllbart tryck och manometer?
av Rådlös
Inte om du vill kunna tanka båda delarna. Då är ett Piggybacksystem mer flexibelt och du behöver inte skruva eller ställa om något. Det sköter systemet.

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]