Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Dörruppslag är det värsta jag vet. Det är så man skulle behöva bojar att hänga ut känns det som.
Jag har en svart bil och det syns så jkl väl på den. Och jag har tonade rutor hela vägen så det är många gånger jag suttit i bilen och folk tror att de kommit undan omärkt... Aaaaaaaaaaaah vad :evil: man blir.

Och som sagt så är äldre människor enormt oförstående när man ber dom att inte sparka upp sina dörrar helt innan de kämpar sig ur. Kan man inte röra sig ska de inte köra bil heller, då kan de ta buss eller färdtjänst. Jag letar alltid efter nyare och välskötta bilar att parkera bredvid och gärna där en sida står fritt från parkeringsplats. Jag går flera varv runt bilen de gånger jag kommer ut och ser att en gammal ovårdad bil eller en liten pensionärs bil parkerat bredvid mig. Och även en ovårdad Svenssonbil med barnstol. Med tanke på att man ser på långt håll att min bil är min pärla tycker man ju att folk kan ha lite respekt. Då även äldre personer. Men det är väl stelhet och avundsjuka som får dessa 60+ att tvingas skada andras egendom. (Oftast de som gör skador) Och det värsta svar jag vet som man till 90% får är "Det blev nog inget". För F-N, sätt på flaskbotten glasögonen och se dig för!!!!!!!!!!! :evil:

Sorry, blev lite mycket gnäll men "PIP" vad man blir sur bara genom att tänka på dessa respektlösa bilister.
av krippa
vetten skrev:Skulle inte förvåna mej om dörruppslagen är vita för det är dom oftast på min bil :cry: vet inte vad det är med ägare av vita bilar men dom tycks skita i att det blir märken på andras bilar ?:-/ och sen verkar oftast dom där dörruppslagen sitta högt upp :shock: SUV:ar eller :?:
Jag har fått tre dörruppslag senaste året och är helt övertygad om att det är den svenska avundsjukan som är orsaken. Vissa tål inte att man åker en bil som är dyr och tål inte heller att det är en SUV. Lösningen på avundsjukan/irritationen verkar vara att slå upp sin egen bildörr i bilen bredvid.

Jag blev också lite stött av ditt inlägg vetten. Jag har en XC90 -08 som jag försöker vårda ömt, bl.a. genom att parkera långt bort på parkeringar osv. Jag slår aldrig, jag upprepar, Aldrig, upp min dörr i bilen bredvid, det skulle aldrig fall mig in! Av ditt uttalande att döma får jag däremot för mig att du vetten är en sån som är avundsjuka på de som åker SUV att du skulle kunna "straffa" dem genom att slå upp en bildörr i en fin bil.
Senast redigerad av 1 krippa, redigerad totalt 0 gånger.
Brainded skrev:Tar och kapar tråden lite.
Jag har fått ett riktigt stort uppslag på min passagerardörr. Det är inga lackskador men bucklan är både bred och djup så den syns lite väl mycket.
Klarar vilken bilplåtslagare som helst av att fixa detta? Vad brukar det kosta på ett ungefär för ett dörruppslag?

mvh
Anders
Kolla nån av dessa. Råkade själv ut för samma sak förra veckan på min. Har inte gjort något åt det ännu men tänkte kontakta nån av dessa.

http://cardent.se/
http://www.dentec.se/
http://bucklor.nu/

alt. Googla på "Dörruppslag bucklor"
av 945S
En delorsak till de frekventa dörruppslagen kan ju vara att parkeringsplatserna ofta är så snålt tilltagna. Det är ju inte sällan man måste åla sig ur bilen genom en smal springa trots att alla inblandade har parkerat helt korrekt enligt linjerna.
Användarvisningsbild
av Brainy
Skulle köpa nya skor idag, åkte till ett stort köpcentrum, ställde mig så långt bort från ingångarna som jag kunde och det stod inte en bil i närheten.

När jag sen kom ut så var det fortfarande inte någon bil i närheten men högra sidobackspegeln var sönderkörd :evil:
av Kroken
Skulle köpa nya skor idag, åkte till ett stort köpcentrum, ställde mig så långt bort från ingångarna som jag kunde och det stod inte en bil i närheten.

När jag sen kom ut så var det fortfarande inte någon bil i närheten men högra sidobackspegeln var sönderkörd
Råkade ut för något liknande förra sommaren, precis innan jag skulle åka på bilsemester, med den skillnaden att halva min baklucka var intryckt och bilen var flyttad in på parkeringsrutan bredvid... :evil:

Då var det en lastbil som skulle leverera varor som hade backat rakt in i min bil med släpet, kanske du har råkat ut för något liknande? Ibland går det för fort när de ska till...Var tvungen att kvittera ut en hyrbil hela semestern och det står försäkringsbolaget inte för till 100 % utan jag fick bara ersättning upp till 70 %. Det blev en dyr parkeringsskada för min del.
av stegev
Råkade ut för detta idag, saftig buckla på passagerar dörr och visst ser det ut som de dragit till dörren ordentligt. 2 månader gammal XC60 T8 RDesign. Något förbannad blir man!
Användarvisningsbild
av Brainy
Lider med dig! Hoppas det blir bra lagat!

Jag blev påkörd när vår xc60 -20 var en vecka gammal. Tre lackningar senare är det väl antagligen ok men jag fortfarande inte helt nöjd och vill mest byta bil :-(

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Jag bytte denna del bh0 281 002 952_large_0.jpg […]