Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Bäst att be om ursäkt innan så man har ryggen fri och slipper påhopp. :lol: :wink:
Inget kul att inte kunna se nått när solen ligger på heller, blir en jäkla skillnad med ny ruta.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är det på Volvo rutan ska bytas,Tomas?

Jag minns reklamen som Volvo gjorde: de hade bytt ruta på en S60 ,Volvo Original såklart, sen hade de lyft upp bilen i rutan för att bevisa att Volvo originaldelar är säkra och håller. :lol:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev:
Fluffen skrev:Det behöver ju inte vara en spricka eller ett saftigt stenskott, det räcker faktiskt med att rutan är blästrad, det fick jag klargjort för mig av glasmästaren när jag bytte vindruta på min vita pärla. :D
Förlåt att jag lägger mig i. :oops: Jag vet att jag är jobbig. :lol: :wink:
Sluta be om ursäkt :-(O) Annars sätter jag en varning på dig :lol: :lol:
Jag har självklart helförsäkring men rutbyte är ju inget kul lägga pengarna på :roll:
Såja lugna dig.

Så det räcker med att den är "blästrad" för att man skall ha rätt att få rutan bytt? Jag trodde att det var tvunget att det var så illa så att det inte gick att laga.

Men då så grammse. Åk till glasmästaren! Det är väl flott med en ny ruta? Eller du vill kanske hellre lägga pengarna på att dina stänklappar ska slicka asfalten? :D
Nä se nu till att köpa ett par billiga husvagnsfjädrar på Biltema och lägg pengarna på en fräch ruta i stället. :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:Är det på Volvo rutan ska bytas,Tomas?

Jag minns reklamen som Volvo gjorde: de hade bytt ruta på en S60 ,Volvo Original såklart, sen hade de lyft upp bilen i rutan för att bevisa att Volvo originaldelar är säkra och håller. :lol:

/Kalle
Jasså. Den reklamen har jag missat.
Jo den ska bytas på Volvo. Men det var inte långt ifrån att den blev bytt på annat ställe.

Det var nämligen så att jag kollade på mitt försäkribgsbolags hemsida (Folksam), där det stod att stenskott osv skulle fixas av en firma som de hade avtal med. Jag mailade till Folksam och frågade vilka de hade avtal med och fick då en lista på olika ställen runtomkring där jag bor. Volvo var inte med på denna listan så jag gick till Toyota i stället. Där såg de lite frågande ut till att byta ruta på en så fin bil som Volvo :wink: . Toyota-mannen jag pratade med tyckte i alla fall jag skulle gå till Volvo. Så det gjorde jag. Och detta var inget problem att få fixat...
Så nu får man en orginalruta. :P
Användarvisningsbild
av Fluffen
På den glasfirman jag bytte min ruta på så sa de iallafall att de kunde byta om rutan var ordentligt blästrad.
Den firman ska jag nog lämna till igen om jag ska ha bytt ruta nån mer gång, de gjorde ett fantastiskt fint jobb.
Senast redigerad av 1 Fluffen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tomas88 skrev:
~Kalle~ skrev:Är det på Volvo rutan ska bytas,Tomas?

/Kalle
Jasså. Den reklamen har jag missat.
Jo den ska bytas på Volvo. Men det var inte långt ifrån att den blev bytt på annat ställe.

Det var nämligen så att jag kollade på mitt försäkribgsbolags hemsida (Folksam), där det stod att stenskott osv skulle fixas av en firma som de hade avtal med. Jag mailade till Folksam och frågade vilka de hade avtal med och fick då en lista på olika ställen runtomkring där jag bor. Volvo var inte med på denna listan så jag gick till Toyota i stället. Där såg de lite frågande ut till att byta ruta på en så fin bil som Volvo :wink: . Toyota-mannen jag pratade med tyckte i alla fall jag skulle gå till Volvo. Så det gjorde jag. Och detta var inget problem att få fixat...
Så nu får man en orginalruta. :P
Bild :-DD

Godnatt. Imorgon ska jag vara på Volvo med bilen kl. 07 för service med originaldelar :mrgreen:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
Men då så grammse. Åk till glasmästaren! Det är väl flott med en ny ruta? Eller du vill kanske hellre lägga pengarna på att dina stänklappar ska slicka asfalten? :D
Nä se nu till att köpa ett par billiga husvagnsfjädrar på Biltema och lägg pengarna på en fräch ruta i stället. :wink:
hittade inte till min bil i biltema katalogen ?:-/ några husvagnsfjädrar kommer det aldrig komma på denna bilen :evil:
får nog bli en sänkningssatts och istället ta 745: an som "stordragare" :lol:
Rutan ska bytas men det kan jag ta nästa vår istället.......
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev:
Tomas88 skrev:
hittade inte till min bil i biltema katalogen ?:-/ några husvagnsfjädrar kommer det aldrig komma på denna bilen :evil:
får nog bli en sänkningssatts och istället ta 745: an som "stordragare" :lol:
Rutan ska bytas men det kan jag ta nästa vår istället.......
Så du kollade upp alternativet ändå ? ! :wink:

Nej det är bra att du låter en hederlig gammal trotjänare med bakhjulsdrift göra grovjobbet :wink:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Grammse avfärdade 740/940 som gamla traktorer och nu åker han runt i en själv. :lol: :wink:
Håll med om att de är ganska bra bilar ändå. :lol:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tillbaka till vad tråden handlar om igen, (min bil)

Jag köpte ett nytt bakhjulslager idag eftersom det andra också börjar låta illa. :(
Nu har jag varit och handlat så mycket på Meca att jag börjar få rabbat. :) Fick lagret för 1060 kr ord ca 1400:-
Inget orginal här inte Kalle. Men väl ett lager av märket FAG :D

Bild

Ville beställa bromssköldar också men det hade de inte och kunde inte beställa hem heller, så där blir det Volvo.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 137

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]

<t>Hej jag har en v70 niklas 2006 med d5 mot[…]