- fre 23 mar 2007, 16:24
#94642
Ok, jag tycker oxå att man kan använda dessa pengar till att finansiera övriga samhällsutgifter, men va katten... Så länge vi har "dödsvägar", eller iaf avsnitt av vägar, som är så enormt drabbat av olyckor så måste man väl skjuta till ur den här inkomstposten?! Annars kan politikerna strunta i att snacka om nollvision. Detsamma gäller ju forskning om miljöbränslen och (Soc.).
Förhoppningsvis så håller Alliansen sitt löfte att satsa mer resurser på att forska kring miljöbränsle OCH förstärka vägnätet. Inom Alliansen finns iaf en dragning åt samma håll i dessa frågor, i grunden. Sedan kanske det tar tid att utreda och fyra år är ju inte så lång (politisk) tid för att hinna genomföra, men det kan ju inte bli sämre.. Sista pinnhålet nedåt torde ju vara u-landsnivå.. Fast frågan är om vi inte har det redan norr om Dalarna?! Eller vad säger ni norrlänningar som bor utanför de större städerna?? Jag har själv bara åkt mellan Örebro-Luleå och det var finare väg än i övrigt kring Närke iofs. Sedan så tror jag att vägsträckan upp till Östersund är bra? Men det är ju knappast alla norrlänningar som bor längs med dessa vägar.. Och visst, den mesta trafiken går i södra Sverige eftersom det är demografiskt riktigt så dessa vägar har oftare behov av renovering. Men nå`n gång tar även andra vägar slut..
Ge era intryck!
M V H
---> Matz
V70BiFuel03 skrev: Vi ska dessutom få ta del av ALLA de pengar som betalas genom väg/fordons/bensin skatt osv genom att vårt vägnät underhålls/förbättras mot dagens undermåliga vägnät som mer eller mindre tvingar/uppmuntrar många att köpa SUV´s (inget fel på SUV´s .Precis. Jag skrev i en annan tråd för ett tag sen om hur (Soc.) fördelade pengarna de fick in på skatter relaterade till bilägandet. In: 125 miljarder. Tebax: 24 miljarder.)
Ok, jag tycker oxå att man kan använda dessa pengar till att finansiera övriga samhällsutgifter, men va katten... Så länge vi har "dödsvägar", eller iaf avsnitt av vägar, som är så enormt drabbat av olyckor så måste man väl skjuta till ur den här inkomstposten?! Annars kan politikerna strunta i att snacka om nollvision. Detsamma gäller ju forskning om miljöbränslen och (Soc.).
Förhoppningsvis så håller Alliansen sitt löfte att satsa mer resurser på att forska kring miljöbränsle OCH förstärka vägnätet. Inom Alliansen finns iaf en dragning åt samma håll i dessa frågor, i grunden. Sedan kanske det tar tid att utreda och fyra år är ju inte så lång (politisk) tid för att hinna genomföra, men det kan ju inte bli sämre.. Sista pinnhålet nedåt torde ju vara u-landsnivå.. Fast frågan är om vi inte har det redan norr om Dalarna?! Eller vad säger ni norrlänningar som bor utanför de större städerna?? Jag har själv bara åkt mellan Örebro-Luleå och det var finare väg än i övrigt kring Närke iofs. Sedan så tror jag att vägsträckan upp till Östersund är bra? Men det är ju knappast alla norrlänningar som bor längs med dessa vägar.. Och visst, den mesta trafiken går i södra Sverige eftersom det är demografiskt riktigt så dessa vägar har oftare behov av renovering. Men nå`n gång tar även andra vägar slut..
Ge era intryck!
M V H
---> Matz