Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
jag satt och sökte på bilregistret idag på på regnummer på en volvo 244 77a och en 242a 76a som jag ägde för en massa år sedan.
242an är idag en 854 95a
och 244an är en saab 900a 95a
nån som vet hur länge ett regnummer ligger vilande innan det används igen.

mvh/roger :D

nån av er andra som skrotat en bil som regnumret återkommit på en ny bil.
av Marbas
Jag sålde min bil utomlands för ca 2 år sedan, dvs den exporterades. Kollade regnumret ett tag efter och den var fortfarande ställd på den bilen, men ca 1,5 år efter exporten så används regnumret nu på en ny Ford Mondeo.
Användarvisningsbild
av PaNi
Jag råkade ut för en kul grej. På 80-talet köpte jag en Renault 5 TS av min moster för 4000 kronor. Efter att ha kört den ett drygt år hamnade den på skroten. Tio år senare sitter jag och bläddrar i Vi Bilägare, och på förstasidan i tidningen är en bild på en Alfa Romeo 156 med mitt regnummer! Vad är sannolikheten för att få sitt före detta regnummer på Vi Bilägares förstasida??

Enligt bilregistret är Alfan fortfarande i trafik och har haft 3 ägare.

//Patrik
Användarvisningsbild
av CP2
Regnumret på min första bil, en 142 DL -71, sitter numera på en Volvo 855 -94...i vart fall rätt märke på kärran! Men röd....det ska ju vara californiavit!
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Min första bil, en 244 DL -76, är numera en KIA Sportage -06:a och min andra bil, en 244 GLT -81, finns ej i registret längre :( . Min tredje bil, en 740 GL -85, är än så länge en 740 men står skriven på Häggs Bildemontering i Ilsbo och är avregistrerad!

//David
Användarvisningsbild
av lilleman
jag kollade om min gamla amazon 68 fortfarande fanns vid liv
men den är numera en v70 o7a och rullar i örebro.
känns ju skönt att dess regnummer fick återuppstå på en volvo :lol:

mvh/roger
av ztikkan
Kollade upp farsans gamla Amazon som vi tyvärr fick lämna till skroten i våras, den har blivit en Baotian eu-moppe. Snacka om nerköp :D
Användarvisningsbild
av lilleman
ztikkan skrev:Kollade upp farsans gamla Amazon som vi tyvärr fick lämna till skroten i våras, den har blivit en Baotian eu-moppe. Snacka om nerköp :D
vilket öde för en gammal trotjänare :(

mvh/roger

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]