Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lena
Är det någon som har tips på var jag kan få tag i ett kopplingsschema till våran Volvo 245:a från -84 ?:-/ Vi måste troligen byta hela kabel"härvan" då det glödde sönder i fredags :-O)
av Rådlös
Det finns en GDS-bok som Volvo själva har givit ut. Den heter ordagrannt: Gör det själv! Originalhandbok Volvo 240/260.
Den har dessvärre inget ISBN-nummer, som alla andra böcker har. Däremot har den ett beställningsnummer 3262045. Men detta är Volvos eget katalognummer och har knappast någon bäring på ett bibliotek eller antikvariat. Där får man enbart gå på titeln.
Och det är nog bibliotek eller antikvariat som gäller för dig? Det kan ju också löna sig att leta på Blocket och Tradera m.fl. liknande ställen.
Boken innehåller bl.a. kopplingsschemor från 1975 t.o.m. 1986, plus en massa annat nyttigt.
av Lena
Tack för svar (B) jo det blir nog Haynes bok som köps in, det kan ju vara värt det då det känns om om vi kan ha bil länge om vi sköter om den här "lilla" vol:-)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Absolut! Det är en jättebra bok. Har en själv eftersom jag hade en 240 innan. Har köpt en Haynes till men nuvarande s40 också.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]