Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hunter55
Hej finns det någon som kan ge mig tips vad som felas min 745 86 med stromberg förgasare. den vill inte gå när man gasar och endast när man schokar den men även då bara på låga varv. rycker och går ojämt. väldigt iriterande. :-O)
av Hunter55
:cry: Har aldeles just bytt den men blev inte bättre? alla vakum slangar är hela samt att bytte bränsle slangen från pump filter förgasaren. men filtret är ibland halvfullt och ibland ser det tomt ut. kan det vara bensin pumpen måntro? kollade nyss och det kom bensin i flaskan som jag stälde dit men kan det vara för lite. ?:-/
av Hunter55
Hunter55 skrev::cry: Har aldeles just bytt den men blev inte bättre? alla vakum slangar är hela samt att bytte bränsle slangen från pump filter förgasaren. men filtret är ibland halvfullt och ibland ser det tomt ut. kan det vara bensin pumpen måntro? kollade nyss och det kom bensin i flaskan som jag stälde dit men kan det vara för lite. ?:-/
Sitter det någon filter i bensin pump? typ stål filter eller sil.
av Hunter55
:( Har nu kollat bensin pumpen och satt ihop den igen inget fel funnet men bilen gick igång inte helt rent men ändå kom även bensin till filtret ett tag. men märkte att det kommer luft bubblor till filtret? slangen till pumpen bytte jag så den är tät. Var söka nu? Måste finnas någon kvar på detta ypperliga forum som ännu har kunskap kvar ang förgasar modell. Paniken växer.
av Hunter55
Finns det verkligen ingen som har tips till vad jag skall göra? Har rengjort bensin pumpen samt vridit membran då började bilen gå och fyller filtret ända upp men går ej rent och vill storkna när jag gasar hårdare med den. Vill som bara gå bra med choken ute. börjar verkligen tappa hoppet för denna jaktbil. :evil:
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android