Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

För att stötta Loner ytterligare.

Jag är nu spekulant på en 9-5 som det av saab finns papper på att kudden är urkopplad "Krockkudde, främre passagerarplats: Ja"

I fortsättningen blir det att själv få bekräftat att kudden är urkopplad, vågar inte lita på papper från någon.

mvh
Anders
Har precis skaffat mej en 965:a med krockkudde på pass.plats fram. Enligt en liten tanig dekal på vä. sida på instrumentpanelen så står det att kudden är urkopplad men får ett papper med registeringsbeviset att det sitter en aktiv kudde i min bil och att jag bör passa mej noga för att placera bilstolar och sånt där.

//David
Brainded skrev:Jag har precis köpt en 9-5, där står det också på en liten dekal att den är urkopplad. Blir till att åka in och få det verifierat innan jag vågar sätta någon stol där.

mvh
Anders
Nu har jag inte med saken att göra. Men även om den är urkopplad så finns laddningen där fysiskt får jag förmoda. Jag skulle aldrig montera en stol mot en laddning även om det är aldrig så minimal risk att den går av.
Brainded skrev:Jag har precis köpt en 9-5, där står det också på en liten dekal att den är urkopplad. Blir till att åka in och få det verifierat innan jag vågar sätta någon stol där.

mvh
Anders
Vad ska du in i SAAB-träsket och göra??? :lol: Sätta stol där?? Knoddar på G??

//David
Brainy skrev:Fanns inget sådant, jag blev faktiskt riktigt överraskad över att det löste ut en kudde där. Har tyvärr inte kollat klistermärkena som ska sitta i innerdörren.

mvh
Anders

Så du menar att det inte fanns "inristat" på panelen?????????
Helvete då ska ja ut o gräva i min bil för att se om det sitter en airbag där.

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)