Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
Hej!!

Dettakanske låter dumt :roll: men, hur ska jag byta H7 (halvljus) lampor på min V70N -06?

Det är riktigt trångt och svårt att komma åt, finns det några andra sätt att komma åt?
Anledningen till att jag byter glödlampa är att jag ska ha Fun2light lampor som ger "xenon ljus"

Tacksam för alla svar, :D
av Teemu
är väl "bara" att köra ner näven där och krångla alt. lämna in bilen för lampbyte. Nog är det rätt trångt, men det går...
Användarvisningsbild
av Loner
Ser det annorlunda ut på 06:orna än på tidigare modeller? :roll:

Halv & Helljus är ju busenkelt att byta på min 02:a, värre är det med dimljus och väsnter framblinkers, där tycker jag det var lite väl trångt, men det går bara viljan finns 8)
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:Ser det annorlunda ut på 06:orna än på tidigare modeller? :roll:

Halv & Helljus är ju busenkelt att byta på min 02:a, värre är det med dimljus och väsnter framblinkers, där tycker jag det var lite väl trångt, men det går bara viljan finns 8)

Är det? Jag får knappt plats me mina händer där :( och det är lite skämmigt att lämna in bilen för lampbyte :oops:

Ska det verkligen vara så här jobbigt :???:
Användarvisningsbild
av kez_style
Teemu skrev:är väl "bara" att köra ner näven där och krångla alt. lämna in bilen för lampbyte. Nog är det rätt trångt, men det går...
Njaa mina händer e lite allt för stora :cry:
Användarvisningsbild
av Loner
kez_style skrev: Är det? Jag får knappt plats me mina händer där :( och det är lite skämmigt att lämna in bilen för lampbyte :oops:

Men hur ser det ut på 06:an då, på min 02:a så är det ju "som vanligt" på volvo, ett runt lock som man vrider lite på så lossnar det, sen sitter lampan därinne.

Kez_style, det står inte i din profil vart du bor :roll:

/L
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:
kez_style skrev: Är det? Jag får knappt plats me mina händer där :( och det är lite skämmigt att lämna in bilen för lampbyte :oops:

Men hur ser det ut på 06:an då, på min 02:a så är det ju "som vanligt" på volvo, ett runt lock som man vrider lite på så lossnar det, sen sitter lampan därinne.

Kez_style, det står inte i din profil vart du bor :roll:

/L
Yep ett runt lock... fick loss locket men d gick inte få ur lampan... e inte van med volvo bilar :) har kört saab sedan jag fick körkort :)..och jag bor i Saab staden Trollhättan :D ..
Har emailat min volvo återförsäljare men dem e rätt dåliga på svara men man får ju alltid hoppas :lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Har du lossat fjädern som håller lampan då? :roll:

Bild

Vrid loss täckkåpa.
Dra loss lamphållaren med glödlampa för positonsljus
Dra loss kontakt.
Lossa låsfjäder genom att trycka in och åt vänster samt fäll neråt
Ta bort glödlampa.

/L
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:Har du lossat fjädern som håller lampan då? :roll:

Bild

Vrid loss täckkåpa.
Dra loss lamphållaren med glödlampa för positonsljus
Dra loss kontakt.
Lossa låsfjäder genom att trycka in och åt vänster samt fäll neråt
Ta bort glödlampa.

/L
WOW, tackar så mycket.... ska testa det ikväll :)

Tack igen
Användarvisningsbild
av Brainy
Bah slår saab igen fabriken så har ni ju bara volvo kvar där nere ;)
Nu lät det iofs som att man skulle börja bygga 9-2 där istället så fabriken lär väl bli kvar ett tag iaf.
/Anders

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]