NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Doby
Nån mer än jag som upplever att det skvätter tillbaka en dimma vatten från torkarna mitt i siktfältet? Detta upplevs framförallt vid lättare regn och internalltorkning. Otroligt irriterande vid mörkerkörning och man möter bilar. Detta hände inte på min -04 som hade andra torkararmar.
Användarvisningsbild
av metal
Nån mer än jag som upplever att det skvätter tillbaka en dimma vatten från torkarna mitt i siktfältet? Detta upplevs framförallt vid lättare regn och internalltorkning. Otroligt irriterande vid mörkerkörning och man möter bilar. Detta hände inte på min -04 som hade andra torkararmar.
Förstår vad du menar. Blir så för mig också ibland, man är tvungen att köra ett extra svep med torkarna.
Jag har en S40 -07.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Var det länge sedan bilen tvättades? Tänkte att det kanske skulle kunna bli någon beläggning eller hinna på rutan. Har hört talas om något som brukar kallas trafikfilm kanske kan va nåt sånt.
av mojja
Hade samma på både s40n 07a och nu på v50n 08a har varit samma sak på alla lånebilar jag haft från volvo när min varit inne på garanti rep.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]