- sön 06 jul 2008, 11:57
*pettson* skrev:Ja, jag var inne på dina sidor och kollade, extremt bra instruktioner! Jag har dock inte gjort något än eftersom det dels varit mycket på jobbet och dels för att bilen ändå ska iväg på en omfattande service snart (kamkedja, oljepump, bränslepump, främre bromsskivor, främre hjullager, fjäderbenslagringar, vattenpump...) så jag tänkte få det avklarat först. Det jag funderade på efter att ha sett dina instruktioner är dock ifall det för mig, som verkligen inte har särskilt stora erfarenheter av att löda förutom lite resistorer i högtalarfilter, är värt besväret. Ett relä kan väl ändå inte kosta så jättemycket pengar? Det känns som om det är risk att jag kommer förstöra mer än jag lagar om jag ger mig på att löda själv, och jag känner ingen såhär på rak arm som kan löda åt mig. Men som sagt, jag har inte hunnit kolla på reläet än, ska ta och göra det idag.Ihsahn skrev:Tja han skrev lätt bytt. Så jag får anta att han bytte. Har du kikat på mina sidor om reläet och hur det ser ut? Menar innan du bekymrar dej om ifall det ska bytas helt eller lödas så ska det ju felsökas?artemis skrev:Jag hade exakt samma problem med min och det var relät till bränslepumpen! Lätt bytt! Tom jag fixade det! =)Köpte du ett nytt relä (i sådana fall vart) eller lödde du?
850 GLE -93