Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

popnit skrev:Hur kan det komma sig att din meny ser annorlunda ut?
Vilken årsmodell på din bil?
Min XC90 är en -03 och ser likadan ut som på den första bilden.
MY07 på XC90in, men den ser likadan ut som hans V70.

Min bild ovan är en C70 T5 MY09, där RTI:n är lite uppdaterad.
Hmmm, alltså är det en gammal, gammal mjukvara som sitter i min MY09! Kartversionen verkar dock, vilket bilden visar, vara ny.

Inte ett ord från Bilia på över en vecka nu - jag blir liite förbaskad. :x
betterlead skrev:Hmmm, alltså är det en gammal, gammal mjukvara som sitter i min MY09!
Det är inte säkert att RTI:n i S80/V70/XC70 är uppdaterad ännu. Eller så blev dom det efter du fick din bil. När hämtade du den?

Ska bara tillägga att du inte har samma som XC90 från -03 som det står ovan. Bara menyn ser liknande ut, kartan är uppdaterad i din! Det blev den när den fick HDD istället för att allt låg på dvd.
XC90_Executive skrev:
betterlead skrev:Hmmm, alltså är det en gammal, gammal mjukvara som sitter i min MY09!
Det är inte säkert att RTI:n i S80/V70/XC70 är uppdaterad ännu. Eller så blev dom det efter du fick din bil. När hämtade du den?

Ska bara tillägga att du inte har samma som XC90 från -03 som det står ovan. Bara menyn ser liknande ut, kartan är uppdaterad i din! Det blev den när den fick HDD istället för att allt låg på dvd.
23 maj. Vad jag fått veta så missade min bil senaste uppdateringen med en vecka. Denna har verksta'n försökt putta in i min RTI - tyvärr utan att lyckas. Min DVD-spelare svarar bara att det inte är en kart-DVD, sen händer inget mer.
betterlead skrev:23 maj. Vad jag fått veta så missade min bil senaste uppdateringen med en vecka. Denna har verksta'n försökt putta in i min RTI - tyvärr utan att lyckas. Min DVD-spelare svarar bara att det inte är en kart-DVD, sen händer inget mer.
Ja, det var det jag tänkte. Det ligger precis i 'skarven' för uppdateringarna. Ska ju dock inte vara något problem alls att lägga över den senaste nu.

Dom har inte löst problemet ännu alltså!?
Hej,
Jag håller med trådskaparen helt och hållet.
Volvos RTI suger verkligen i funktionalitet om man jämför med mobila enheter, (kan inte uttala mig om de nyare men åtmistone den versionen som jag har).

Visst det är snyggt och praktiskt när det är integrerat men informationen som finns i är otroligt dåligt uppdaterat, tex inrättningar som rastplatser, restuaranger osv osv. Zoom lägerna suger också, så fort man går över 250m så försvinner många vägar och när man går upp på över 1km eller om det är 5km så försvinner de mesta vägarna, dåligt, riktigt kasst.

Okej man kanske är neggo men jag har dock en bil från -07 och det har dock hänt ganska mycket sedan -00. Tycker att man borde kunnat uppgradera gränssnittet en aning. Eller.....?

Det finns inga möjligheter att tanka upp ny programvara till den ?? Någon som vet?

/M
XC90_Executive skrev:
betterlead skrev:23 maj. Vad jag fått veta så missade min bil senaste uppdateringen med en vecka. Denna har verksta'n försökt putta in i min RTI - tyvärr utan att lyckas. Min DVD-spelare svarar bara att det inte är en kart-DVD, sen händer inget mer.
Ja, det var det jag tänkte. Det ligger precis i 'skarven' för uppdateringarna. Ska ju dock inte vara något problem alls att lägga över den senaste nu.

Dom har inte löst problemet ännu alltså!?
Nix!

I morse ringde jag till verksta'n och skulle fråga om det inte gått lite lång tid nu utan att ge mig nya besked. Tyvärr, de två killarna som ska hjälpa mig är båda pappalediga. Ok, de kommer igen nästa måndag. Åker direkt till verksta'n då utan att ringa. Får liksom ta tag i armarna på dem och skaka om... Det är inte acceptabelt att så fullständigt skita i en kund.
XC90_Executive skrev:Mina menyer ser annorunda ut.

Jag tog bilder med telefonen, men sen så köpte jag en ny telefon :) Ska fixa nya bilder....
Please, XC90_Executive, skulle du kunna ta en simpel bild av din RTI:s Systeminformation?

Jag hade min bil inne på verksta'n idag. De bytte ut hela den sk styrenheten (DVD:n?) till RTI:in.
Tyvärr blev det ingen förbättring trots att jag fått nyare HW-version (31260818 AC) Tidigare hade jag AA på slutet. Men jag vet iofs inte om det spelar någon roll. SW är den samma! Fanken oxå! Fortfarande får jag heller ingen trafikinformation.

Jag ber på mina bara knän...
Jag kan ta en bild imorgon. Men jag tror inte att det har någon betydelse, då jag har en C70 T5 MY09.....

Om du zoomar ut så du ser nästan hela sverige och sedan klickar fram till trafikinformation, får du ändå inga trafikinfomed.?

En fråga till, är det efter dom har uppgraderat kartan som det står att det inte är en kart-DVD?
XC90_Executive skrev:Jag kan ta en bild imorgon. Men jag tror inte att det har någon betydelse, då jag har en C70 T5 MY09.....

Om du zoomar ut så du ser nästan hela sverige och sedan klickar fram till trafikinformation, får du ändå inga trafikinfomed.?

En fråga till, är det efter dom har uppgraderat kartan som det står att det inte är en kart-DVD?
Nej, innan.

Förresten, om du tycker det är omständligt att lägga upp en bild, så kan du iofs bara läsa av Systeminfon och skriva här. Men jag kan naturligtvis vänta...

Hmm, har Volvo råd med flera olika varianter av RTI samma produktionsår? Äsch, vad vet jag?

Btw, jag ska testa att zooma ut och göra som du föreslår. Tack!

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB-[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

Har för mig jag har: https://www.oljemagasi[…]