Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ekeroth88
God dag,

Det här blir mitt första inlägg på Jagrullar.se, dock inte utav den typ jag tänkt mig. Skulle behöva råd / tips på vad som eventuellt kan vara problemet med min Volvo S60 2.4 -01, den vägrar starta. Har prövat allting som jag kan tänka mig ev. orsakar problemet.

Det hela började med att bilen bara dog när jag var ute och körde, upptäckte då att det var slut på vatten i kylaren men värme-mätaren visade i mitten. Iaf så var bilen bara död och vägrade starta igen. Fick bli bogserad till ett ställe där jag nu har kontrollerat följande;

- Bensinpumpen fungerar.
- Batteriet fungerar.
- Startmotorn går runt.
- Kamrem är hel.
- Volvo Immobilizer spökar icke.
- Säkringar resp. relän är hela.
- Bilen får tändning.

Funderar på om det eventuellt kan vara någon styrenhet i bilen som gett upp ? Men tycker att det borde komma upp någon form utav varningsmeddelande i detta fall . Men om någon har något tips på vad jag kan testa mer för att få liv i skrället så jag ev. slipper köra den till Volvo-verkstad då detta kostar skjortan.

Alla tips och eventuella förslag på lösningar uppskattas.

Mvh,
Daniel
Användarvisningsbild
av ekeroth88
finnepower skrev:Har du gnista?
Japp, gnista finns där :) Ska ta och kolla flatstiftet som sitter på startmotorn, går ju en signalkabel där mellan tändngingslåset och startmotorn, kan ev. vara detta har jag hört ^,^
Användarvisningsbild
av isak
enklast för dig med datorkoll
då får du snabbast svar, en vild gissn-vevaxel eller kamaxilgivare (det finns 2)
isak

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]