Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

riha skrev:Enligt prislista samt Volvos hemsida så var det, iaf för 2008 år modell, standard med tiltfunktion i backspeglarna på XC70. Jag och min kollega beställde varsin för tre veckor sedan, men nu när de ändrat infon till 2009 år modeller så kan vi inte längre hitta funktionen i prislistan eller någon annanstans på deras hemsida.
bla bla bla.
Lugn och fin, det står med på Volvos hemsida fortfarande:
Elmanövrerade/eluppvärmda yttre backspeglar med tiltfunktion vid backning
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY ... fault.aspx
Tycker också det är uselt att tiltfunktionen på sidospegeln inte är automatisk när man lägger i R utan att man måste trycka på knapp. Tappar liksom idén med det hela då.
En annan liten detalj som stör mig är att FM-knappen ej sitter i nivå med CD-knappen, utan med AM-knappen. Riktig petitess men ändå...
Måste bara moderera kritiken av att bakspeglarna inte tiltar automatiskt. Smaken är som baken, här, har haft automatisk tiltning och tyckte det var fruktansvärt irriterande...nu kan jag bestämma själv. I nio fall av tio har jag i alla fall inte användning för tilten när jag ska backa, inget är rätt eller fel, det bästa vore om man kunde programmera in hur man vill ha det, det vore ett konstruktivt tips till Volvo, istället för allt gnäll...
Volvo Cars måste se över funktionen på den integrerade telefonen. Dels är det helkass ljud när man pratar i handsfree när bilen inte står stilla, dels sitter luren så illa monterad att man riskerar att köra av vägen när man skall ta den ur fästet under luckan. Jag är uppriktigt besviken på denna taffliga konstruktion som kostade drygt 6 Tkr i option!
Guligan skrev:Volvo Cars måste se över funktionen på den integrerade telefonen. Dels är det helkass ljud när man pratar i handsfree när bilen inte står stilla, dels sitter luren så illa monterad att man riskerar att köra av vägen när man skall ta den ur fästet under luckan. Jag är uppriktigt besviken på denna taffliga konstruktion som kostade drygt 6 Tkr i option!
Vad ska du ha luren till?! Prata rätt ut bara.....
XC90_Executive skrev:
Guligan skrev:Volvo Cars måste se över funktionen på den integrerade telefonen. Dels är det helkass ljud när man pratar i handsfree när bilen inte står stilla, dels sitter luren så illa monterad att man riskerar att köra av vägen när man skall ta den ur fästet under luckan. Jag är uppriktigt besviken på denna taffliga konstruktion som kostade drygt 6 Tkr i option!
Vad ska du ha luren till?! Prata rätt ut bara.....
När han har folk i bilen som inte ska/bör höra vad personen i andra änden säger. Alltså jobbsamtal och liknande.
Jag delar absolut inte din åsikt när det gäller telefonens ljud. Jag använder min inbyggda telefon regelbundet och den fungerar utmärkt och då även i tysk motorvägsfart! Volvo skall ha en eloge för en bra konstruktion. Däremot håller jag med om att luren sitter illa till och är svår att nå för föraren. Jag hade även inbyggd telefon i en tidigare Volvo och där satt luren bättre.
Volvo mitt val skrev:
Jag delar absolut inte din åsikt när det gäller telefonens ljud. Jag använder min inbyggda telefon regelbundet och den fungerar utmärkt och då även i tysk motorvägsfart! Volvo skall ha en eloge för en bra konstruktion. Däremot håller jag med om att luren sitter illa till och är svår att nå för föraren. Jag hade även inbyggd telefon i en tidigare Volvo och där satt luren bättre.
Jag får kanske förtydliga mig: Jag hör utmärkt den jag pratar med. Däremot klagar nästan alltid dem jag pratar med över hur dåligt jag hörs, och följden blir att jag får lyfta luren som knappt går att nå. Någon som vet vart micken sitter? På min gamla V70N och S60 har jag för mig att den satt i backspegeln.
Har kommit på ytterligare en sak jag stör mig på!

Det borde finnas en hållare för den löstagbara dragkroken som man kan förvara den i när den inte används.
Plus att kåpan till löstagbara draget -i brist på att dom inte klarar av att göra anordningen osynlig som tex audi- borde få plats under bagagegolvet när draget sitter på så man slipper ha den löst i bagaget!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]