NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersv
Hello! Kan någon informera mej om var friskluftsfiltret för kupén sitter, är det svårt att byta /hur gör man :?: Jovisst, bilen är en V50 1,8 bensinare 2008.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nu fattar jag varför de på verkstan blev så lyckliga när de skulle serva min bil och jag sa att vi skiter i det filtret denna gången...
av andersv
Hmm, det är just det jag funderade på, eftersom hela servicen tog 45 min med oljebyte och allt, så det är nog tvivelaktigt om de hann byta filtret :evil: ...På räkningen finns det nog med... :roll:
av Psyko
andersv skrev:Hmm, det är just det jag funderade på, eftersom hela servicen tog 45 min med oljebyte och allt, så det är nog tvivelaktigt om de hann byta filtret :evil: ...På räkningen finns det nog med... :roll:
Och hur många ggr tror du att dom har bytt filter på en V50/S40 ?
Tar max 5 min för en som gjort det några ggr.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
ja men när man säger att man vill skit i det på servicen o de säger "jaså?, det som är så himla roligt " :P så förstår man kanske varför. Lägga över 350kr på ett filter som lätt går 1000mil till gör jag inte.
av andersv
Hmm,kanske de gör det på 5min i vanliga fall, men om man har dubbelkommando, som enligt vad en kollega har berättat, ska monteras loss först så tror jag det tar lite längre tid :idea:

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]