- tor 07 aug 2008, 01:53
hozz skrev:Skrev det här i ett numera låst inlägg.Ett sådant inlägg på andra forum hade direkt fått tiotalet svar och "bekräftelser" på den svenska avundsjukan/jantelagen, OM du utelämnet personernas härkomst...
Kan berätta en sann historia och kan uppfattas rasistikt, vilket det inte är.
Vi i familjen (helyllesvenskar) åker till en affär inte långt där ifrån vi bor. Denna helg har jag min systerdotter, som är tillsammans med en kille från Palestina som heter Hamses som gäster. Hamses kan 4 olika språk, varav ett är arabiska. Vi släpper ut min fru och min systerdotter för att gå in och handla i affären och vi "karlar" sitter kvar i bilen för att snacka. Bilen är 1mån gammal och mig ganska kär. Ut ur affären efter 2 minuter,kliver 3st personer för mig helt ointressanta , men av konversationen mellan dessa 3 uppfattas av min systerdotters kille. Han säger att mannen, som ska sätta sig som förare i bilen bredvid, uppmanar en av de kvinnliga passageraren att öppna sin dörr hårt för att skada "den där nya" bilen bredvid. Min bil är tonad och svår att se genom rutorna utifrån. Kvinnan slänger upp sin bakdörr utan att träffa min bil. (ca 5mm kvar till min bil) ,varvid jag drar ned rutan och skriker "DET DÄR HADE KUNNAT BLIVIT J-VLIGT DYRT FÖR DIG OM DEN DÖRREN TRÄFFAT!" Mannen såg chockad ut och bad om ursäkt (på arabiska) och åkte vidare med sin vita rostiga Nissan (har regnummeret, och dessutom ringde vi senare denne person för vidare disskusion. Tar inte upp det här.)
Vad jag vill säga med detta är att, viss gör skadegörelse görs på bilar med avsikt och viss utan avsikt, men för tusan sitt kvar i bilen och vakta!