Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Huggo
Var inne på samma linje.i med orginalspridarna och på med en BTR.
Ford Mondeon som jag har,går på orginal spridare och en Btr som jag ställt på ca 5 kg.
Tack för hjälpen.
Kanonsida.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Betvivlar starkt att storleken på spridarna är boven i detta drama!! De spridare du har satt i är ju från en 850T och är precis samma spridare som jag kör med i min 965:a. Dessa spridare är specade till 310ccm@3,8bar. Jag kör dessutom med en justerbar BTR och ett bränsletryck på strax under 4bar utan några som helst problem. Skulle kunna vara tänkbart att någon eller några spridare är dåliga (igensatta eller på annat vis defekta). Det kan även vara en liten ide att höja trycket högst moderat, men om bilen går bra med dessa spridare så finns det, enligt min mening, ingen anledning att höja trycket.

Batterikabeln lär vara lossad mer än någon minut för att nolla styrboxen. Enklast är att använda sig av samma dosa som du läser ut felkoder ur. Stoppa i testpinnen i uttag 2 och läs av felkoderna (boxen kan lagra upp till 18 felkoder och alla lagrade felkoder måste läsas av innan boxen kan nollas, du märker att när den första koder kommer igen så har du läst av alla lagrade felkoder). Tryck på testknappen och håll den nedtryckt under ca 7 sekunder och släpp. Efter ett par sekunder kommer lampan (den röda dioden) att lysa med fast sken, tryck då på nytt på testknappen och håll i ca 7 sekunder. När du då släpper testknappen så slocknar lampan och boxen är nollad.

//David
av Huggo
Nybbe Gefle det var du som rekomenderade mig spridarna som sitter i nu.Kör du själv med dom.
BOSCH 0 280 150 785 ORANGE 310cc/min 3.8 bar.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Huggo skrev:Nybbe Gefle det var du som rekomenderade mig spridarna som sitter i nu.Kör du själv med dom.
BOSCH 0 280 150 785 ORANGE 310cc/min 3.8 bar.
Jajamensan!! Dessa spridare och ett moderat ökat bränsletryck. Och för mej fungerar det utmärkt. Men nolla boxen för att se om lampan slocknar och om den i så fall tänds igen och sätter felkod!

//David
av Huggo
Ok.Skall gå ut och kolla igen.
Frågan är om jag skall sätta på BTR:n och ställa upp trycket ett par kilo eller sätta i originalspridarna och gå upp till 5,7 kg.
Vilse som i Vilse i pannkakan.

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]