Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Att stift #19 är jordat på LH2.4 må vara möjligt men det är ju i EZ-boxen du reglerar tändningen. Och du sänker inte tändningen 6 grader genom att jorda pinne 19 utan höjer tändningen 6 grader.

//David
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Nybbe_gefle skrev:Att stift #19 är jordat på LH2.4 må vara möjligt men det är ju i EZ-boxen du reglerar tändningen. Och du sänker inte tändningen 6 grader genom att jorda pinne 19 utan höjer tändningen 6 grader.

//David
Citat från annat forum: Man ska jorda pin 19 på LH2.4 för att sänka tändningen 6 grader :wink:
Eller är det jag som läser galet? :|
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Nu vet ju inte jag vilket annat forum du menar men LH2.4 har ju absolut inte ett dugg med styrningen av tändningen att göra. Förvisso pratar boxarna med varandra men allt mickel med tändningen måste du göra i EZ116K-boxen!

//David
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nybbe_gefle skrev:Att stift #19 är jordat på LH2.4 må vara möjligt men det är ju i EZ-boxen du reglerar tändningen.
//David
:oops: Vad fan, hade nån lagt nåt i min hallonsaft? Hur tänkte jag när jag drog in LH2.4? :shock:
Tändsystemet är det som gäller naturligtvis.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Det var därför som jag blev så förvånad...men, nu är ju det utrett! :wink:
Så, den optimala tändinställningen vid 100% E85 är?
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]