Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Det räcker tyvärr inte att använda lampa med "keps" (Dvs D2R lampa)

Men i helljuset, kör på bara.
Om det skulle vara så enkelt att det bara var att stoppa i en xenonlampa i en halogenreflektor, tror du inte billtillverkarna skulle göra det då? Nej, för att inte blända andra krävs strålkastare gjorda för xenon.
andreas_lofgren skrev:Om det skulle vara så enkelt att det bara var att stoppa i en xenonlampa i en halogenreflektor, tror du inte billtillverkarna skulle göra det då? Nej, för att inte blända andra krävs strålkastare gjorda för xenon.
En helt annan sak med biltillverkare och privatpersoner, klart att dom gör det riktigt och lagligt, men jag har mött måånga med xenonkonverterat och väldigt många bländar inte tack vare att dom har ställt ner dom,sen så finns det rötägg som skiter i om dom bländar, man får iaf bättre ljus fast man har ställt ner dom en aning jämfört med halogen

Polarn har xenon i halvljus och halogen 100w i helljus, 100w nästan försvinner jämfört med xenon,ljuset blir lite gulare bara och han bländar inte

Jag ska själv konvertera sen
Du behöver inte övertyga mig om att xenon lyser bättre, jag har det själv, riktiga sådana.

Att helljuset drunknar i xenonlampan understryker hur satans viktigt det är att inte blända. Du kan aldrig få ok ljusbild med xenonlampor i dina insatser eftersom de inte är gjorda för det.
sewe skrev:
andreas_lofgren skrev: Polarn har xenon i halvljus och halogen 100w i helljus, 100w nästan försvinner jämfört med xenon,ljuset blir lite gulare bara och han bländar inte
Öhhhhhhhhhhhhhhhhhh........ om 100W heljus inte märks i förhållande till hans ful-konverterade xenon så är det ju inte så svårt att fatta hur myckter det bländar.

Eller så lyser hans 100W helljus inte frammåt i alla fall .... :-O)

När jag slår på mina 100W helljus så ökar ju längden på ljuset minst 5 ggr (har lagliga xexnonhalvljus)

I projektorlampor med lins verkar ful-konverterad exenonhalvljus funka någorlunda, men i vanliga halvljus funkar det ap-skit och bländar satan.
VolvoB20 skrev:
sewe skrev:
andreas_lofgren skrev: Polarn har xenon i halvljus och halogen 100w i helljus, 100w nästan försvinner jämfört med xenon,ljuset blir lite gulare bara och han bländar inte
Öhhhhhhhhhhhhhhhhhh........ om 100W heljus inte märks i förhållande till hans ful-konverterade xenon så är det ju inte så svårt att fatta hur myckter det bländar.

Eller så lyser hans 100W helljus inte frammåt i alla fall .... :-O)

När jag slår på mina 100W helljus så ökar ju längden på ljuset minst 5 ggr (har lagliga xexnonhalvljus)

I projektorlampor med lins verkar ful-konverterad exenonhalvljus funka någorlunda, men i vanliga halvljus funkar det ap-skit och bländar satan.

Öhhhh dom bländar inte som jag redan har skrivit, sen så kan jag säga att original xenon bländar oxå, retar mig som fan när jag möter nyare bilar
Din trovärdighet sjunker till 0 när du hävdar att originalxenon bländar lika mycket som fulkonverteringar för så är det inte helt enkelt.

Du kan aldrig få den skarpa kant mellan ljus och mörker som krävs i en fulkonvertering. Dessutom saknas automatiskt ljusviddsreglering vilket alla bilar med original xenon har.
andreas_lofgren skrev:Din trovärdighet sjunker till 0 när du hävdar att originalxenon bländar lika mycket som fulkonverteringar för så är det inte helt enkelt.

Du kan aldrig få den skarpa kant mellan ljus och mörker som krävs i en fulkonvertering. Dessutom saknas automatiskt ljusviddsreglering vilket alla bilar med original xenon har.
Och jag vet ju inte vart du har lärt dig att läsa men problem med läsning har du, vart i mitt inlägg står det att original bländar lika mycket

Original bländar mer än halogen oavsett vad du säger, om du inte håller med så ut mer på vägarna så ser du, jag åker runt 12000mil/år så jag möter en del bilar och dom flesta nyare bilar=original xenon ej konverterat bländar en aning

Jag vet allt de där om autoreglering mm så du behöver inte informera mig om det
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger.

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.

Lägger till en bild. Vad sitter där inn[…]