Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baltazar
Hej, ( igen, jag vet börjar bli myccket frågor nu, men ny på 850 och frågar man inte så får man inget veta ;) )

är så att jag höll på med lite invändig tvätt och sprang på ett par Airbag dekaler, vilket inte var så roligt då det visade sig att det snart var daxs för inspektion av dom, och det kan jag tänka mig att en aukt. volvo firma bara kan göra. Någon som vet vad detta innebär ? byte eller bara kontroll av airbag ? är det dyrt eller är det en mindre förmögenhet ? är det rekomenderat att se över dom ? handlar fyra kuddar ...

tack på förhand
Användarvisningsbild
av Loner
Baltazar skrev:Hej, ( igen, jag vet börjar bli myccket frågor nu, men ny på 850 och frågar man inte så får man inget veta ;) )

är så att jag höll på med lite invändig tvätt och sprang på ett par Airbag dekaler, vilket inte var så roligt då det visade sig att det snart var daxs för inspektion av dom, och det kan jag tänka mig att en aukt. volvo firma bara kan göra. Någon som vet vad detta innebär ? byte eller bara kontroll av airbag ? är det dyrt eller är det en mindre förmögenhet ? är det rekomenderat att se över dom ? handlar fyra kuddar ...

tack på förhand
Hört olika rykten om det där, men iaf så är intervallen förlängd från 10 till 15 år.

Vissa påstår att man bara läser felkoder, andra säger att man byter "krutladdningen".

Men nån här vet säkert mer än jag.. Carman kanske vet?

/L
Användarvisningsbild
av Mysko
Loner skrev:
Baltazar skrev:Hej, ( igen, jag vet börjar bli myccket frågor nu, men ny på 850 och frågar man inte så får man inget veta ;) )

tack på förhand
Hört olika rykten om det där, men iaf så är intervallen förlängd från 10 till 15 år.

Vissa påstår att man bara läser felkoder, andra säger att man byter "krutladdningen".

Men nån här vet säkert mer än jag.. Carman kanske vet?

/L
Intervallerna är förlängda. Är 15år om jag inte minns fel. Kan hända att det förlängs åxå. Dom har säkert bilar dom kollar på regelbundet.
Användarvisningsbild
av CarMan
intgervallen är förlängd till 15 år.
Mig vetligt så är det ingen inspektion utan livslängden på bagen, eller rättare sakt så är det den garanterade tiden som tilverkaren anger at den ska funka. det som åldras är inte bagen eller kemikalierna utan plastlocket som bagen ska spränga sönder för att komma ut.
av Baltazar
ok då har jag 5 år till på mig och krocka ;) sedan får det vara bra
Användarvisningsbild
av Mysko
CarMan skrev:intgervallen är förlängd till 15 år.
Mig vetligt så är det ingen inspektion utan livslängden på bagen, eller rättare sakt så är det den garanterade tiden som tilverkaren anger at den ska funka. det som åldras är inte bagen eller kemikalierna utan plastlocket som bagen ska spränga sönder för att komma ut.
Men när 15år gått så kanske det förlängs till 20 år? Är ju så med nya grejor att man sätter en tid först, när den tiden gått å allt är OK så kan man flytta fram lite till osv. Tills man kommer till punkten där det är dags att byta.

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]

Bilder