I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
Har varit i kontakt med en kille som har en S80 2,4t limited edition och som är lite sugen på att byta sin laserblåa gubbracer mot min S40. Redan nu har jag börjat kika på vettiga alternativ för att få upp effekten lite och det var då jag hittade TM-chiptuning. Någon med tidigare erfarenheter? Läser man deras gästbok verkar ju alla vara hur nöjda som helst. Jag skulle få ge 3990:- för felsökning och chippning av denna S80. Jämför man detta med BSR som vill ha 7900:- för chippning, dock med en PPC-dosa som medför att man kan få tillbaka orginal programvara när man vill, men det är ändå en så pass stor prisskillnad så att jag blivit klart intresserad.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har hört gott om TM, men rekomenderar ändå de mer Volvospecifika Autotech, BSR eller TME/MTE då dom troligen har bättre koll på mjukvarorna.
Men i sanningens namn så skiljer det troligen ganska lite mellan de flesta aktörerna på marknaden idag. Man kan ju alltid fråga vem som gör deras mjukvaror då jag starkt tvivlar på att dom utvecklar dem själva, om svaret verkar förtroendeingivande så varför inte...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag skrev och frågade TM i Eskilstuna vilka som utvecklade deras programvaror. De svarade att dom själva utvecklade sina programvaror, samt programvaror till 7 andra svenska optimeringsföretag. Jag har ju lite tid på mig då jag inte är S80 ägare än, så får vi se hur jag gör sen.
Användarvisningsbild
av Nexus
svågern chippa deras audi a4 1,8t quattro-04 nere på Tm och bilen går kanonfint och jätte trevligt bemött blev han.
ska lämna in min någon gång när ekonomin tillåter :( har även haft lite mailkontakt med de och fick svar på alla mina dumma frågor till skillnad mot It's fun som bara hänvisade till deras internet sida. :-(O)
Användarvisningsbild
av Funk
Det antyds i en av trådarna att proscott och/eller powerchip skulle leverera mjukvaror till TM, i så fall skulle jag akta mig noga..
Googla på Jörg och powerchip för lite underhållande läsning..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag ger inte mycket för BSR som alla pratar så gott om efter allt jävla strul som min bror råka ut för. Steg 3 för 20 tusen till sin 9/3-ss, bara koppla in dosan så fungerar det :lol: Vilket jävla bullshit. Fick börja med uppgradera dosan via nätet fast den var helt nyprogramerad till specifik bilmodell. Sen visade det sig att bilen var tvungen in på saab för uppgradering oxå för det skulle fungera. När vi hämtade prylarna på BSR leverantör i v-rås hade de noll koll på vad vi skulle ha fast allt var beställt. ger inge vidare förtroende för ett sådant företag, :evil:
av Lövet
Hade du åkt till BSR i växjö hade nog upplevelsen varit annorlunda. Dessa har betydligt bättre koll än de lokala återförsäljarna. BSR är ju Sveriges största utvecklare och det blir man inte om man inte vet vad man gör.

För att återgå till trådens ämne skulle jag helt klart lägga till de 4000kr det kostar att få trimningen gjord av en firma med ordentliga resurser. Detta är alltid bra om något skulle gå fel.
Användarvisningsbild
av Nexus
andreas_lofgren skrev:Hade du åkt till BSR i växjö hade nog upplevelsen varit annorlunda. Dessa har betydligt bättre koll än de lokala återförsäljarna. BSR är ju Sveriges största utvecklare och det blir man inte om man inte vet vad man gör.

För att återgå till trådens ämne skulle jag helt klart lägga till de 4000kr det kostar att få trimningen gjord av en firma med ordentliga resurser. Detta är alltid bra om något skulle gå fel.
Har de ej seriösa lokala återförsöljare lär de inte bli långlivade på toppen............
Det ska vara samma service vart du än går
Vad har du för garantier från de stora killarna ? jag tror aldrig de erkänner motorras p g a felaktig programvara.
De skulle bara skylla på som i tråden att saab motorer rasar i standard utförande.
av Lövet
De tar över motorgarantin (om du betalar för det)

Du låter väldigt bitter men dessvärre inte särskilt saklig. Vad är det som du råkat ut för i chiptrimningsvärlden?

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]