Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är ju MM-spjällhusen det handlar om. Ett sånt som är på bild iaf. Om de har gjort en egen bättre konstruktion på lägesgivarna kan det nog funka bra. Det är en sån lösning Volvo borde ha tagit fram i ett tidigt skede, hade nog sparat några miljoner.
Men ska man verka seriös som företag kanske man borde se till att stava nåt så när i sina annonser...
Användarvisningsbild
av CP2
Herre jäklar, företaget ligger ju där jag bor ju.....det här får luskas lite i! Den lite annorlunda svenskan beror nog på att folket som driver företaget i själva verket är danskar.
Anledningen till att jag undrar är att det är lite uppseendeväckande om de har lyckats konstruera om MM-spjällen map lägegivaren. Idag vet man ju att även med ett nytt MM-spjäll så får man problem igen så småningom då resistansfilmen slitits ut. Har Atech2 lyckats med en alternativ (hållbar) konstruktion finns det nog många presumptiva köpare i Sverige, USA, m fl länder. Det är nog många som kan tänka sig att pynta 3600 och slippa tänka mer på om MM-spjället har/kommer att börja trassla. Synd bara att endast sugisar nämns ?
Om det nu verkligen är sant att de löst problemet så är det helt klart intressant. Tycker också det är synd att de bara nämnar sugisar. Spjället på min 2.4T lär väll paja så småningenom och då vore det schysst med lite alternativ.
Användarvisningsbild
av CP2
Svar från atech2 om de har spjällhus till 2,4T exempelvis....

"Kanske har vi även et spjällhus till eran bil, om ni har original Volvo reservdels nummer kan vi snabbt kolla! (och finns det inte på lager, brukar vi at få tag i dom inom 5-7 dagar)

Ja, alla bekymmer försvinner, speciellt på grund av egen utvecklat TPS givare som inte stör mjukvaren så mycket som en beg sliten TPS….

Men tyvärr måste man få lagt i mjukvaran igen efter montering. "
av jackalp
om jag har förståt rätt ,så är det helt ny modell av spjällhus som volvo monterar. men hur lång garanti lämnar dom, jag hörde för nån vecka sen att det va ca 1000 st restade till s-v70 -00 i svergie,för jag behöver byta min, men hur får man volvo och byta atech själlhus och montera nu programvara ??
av *pettson*
jackalp skrev:om jag har förståt rätt ,så är det helt ny modell av spjällhus som volvo monterar. men hur lång garanti lämnar dom, jag hörde för nån vecka sen att det va ca 1000 st restade till s-v70 -00 i svergie,för jag behöver byta min, men hur får man volvo och byta atech själlhus och montera nu programvara ??
Enkelt du beställer tid för att byta ett spjällhus du har med dej, du betonar att du har med eget spjällhus.. OCH samtidigt beställer du mjukvaru uppdatering på bilen. På så sätt avsätts en mekaniker som kan byta den delen du har med dej. Och densamma kommer att uppdatera.
Däck dimensioner

Ja har coils på bilen (vanlig bil som laglig[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]