Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dan
Hej!

Är nybliven Volvoägare (V70n -01) och har smugit runt på forumet ett tag och fått bra hjälp av den kunskap som finns här. Antar att det är dags för det första inlägget vilket givetvis är en fråga. När man låser bilen med fjärrlåsning, borde inte blinkljusen ge en ljussignal (blinka en gång)? När jag låser upp blinkar det två gånger. Inget jätteproblem men det vore ändå kul att höra vad ni säger?

Tacksam för svar

/Dan
Användarvisningsbild
av Loner
Av någon anledning så låter ju ingen modern bil när man låser/låser upp dem, men anledningen till detta är för mig okänd :roll:

:oops: läste fel.. :oops:

Ja, blinkar det ine beror det på att nått inte är riktigt stängt, oftast motorhuven.

/L
Senast redigerad av 1 Loner, redigerad totalt 0 gånger.
av Teemu
testa att öppna motorhuven och stänga denna igen... Kan vara det som orsakar att bilen inte blinkar vid pålarmning
Användarvisningsbild
av ufriman
Det är en EU-lag/regel att bilar får inte låta(ljudsignal) vid larmning på och av.

Detta fick jag förklarat för mig när jag var med arbetskompisen och installerade ett nytt larm hos BRL i Sisjön
Användarvisningsbild
av CarMan
har man glömt att stänga en dörr så visar bilen det genom att inte ge klarsignal vid låsning
av Dan
Tack så mycket för alla svar, jag skall kolla upp om det kan vara någon dörr eller motorhuven som är orsaken.
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]