Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av podguy
Det var en gång. Det var 35 grader varmt, vi hade storhandlat och jag hade bråttom hem... Då kunde jag inte larma av bilen. Fjärren var död. :evil: Öppnade med nyckeln i låset och ldrog igång larmet. Läste i boken om hur man ska göra för att kringgå startspärren. Det funkade inte. :twisted: Inte ens efter sju försök. :-(O) Lastade en barnvagn med det minsta barnet och de flesta mejerivarorna, bad min tvilling-hög-gravida sambo att ta en snabb promenad på ca 45 min med mig och vår äldsta son, eller stanna och lyssna på barnskrik tills jag var tillbaka. Efter promenad kunde jag hämta fjärrkontroll #2 och cykla tillbaka för att larma av och stressa vidare...

Nya batteri men inte ett livstecken från fjärr #1. :-O) Vad ska jag göra med den skiten nu?

Ja, vi blir snart 6 personer och då kan Volvon dra... :x

Jag la till bilmodell i rubriken för det glömde herrn :!: /Grammse
Användarvisningsbild
av CP2
Fjärren verkar ha avprogrammerats på nåt underligt vis; när jag skaffade ny fjärr till min -99 fick Volvo programmera om den så den passade ihop med bilen. Kanske läge uppsöka volvo och be dem kolla vad som hänt med fjärren?

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]