Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

camaro69 skrev:@ damon, har du plockat bort det öppna filtret och ditt s k chip?

Kan ju vara bra att motorn har originalprylar för att eliminera ev onödiga extrautgifter. :wink:
Nej, vill ej plocka bort filtret då jag saknar luftburken o div prylar kring den !
Som jag nämnde tidigare i tråden så är jag mer chaufför än mekaniker, så jag har inte en chans att
plocka bort chippet, skulle inte hitta det ens :=)

Mvh N
Skönt att grejorna fungerar igen.

Men fick du inte med originalprylarna till bilen när du köpte?
Om det är BSR prylar som sitter på bilen så borde du fått med en liten "manick" så att du kan återställa bilen till original.
Kan ju vara bra att ha, om du själv ska sälja någon gång. :wink:
camaro69 skrev:Skönt att grejorna fungerar igen.

Men fick du inte med originalprylarna till bilen när du köpte?
Om det är BSR prylar som sitter på bilen så borde du fått med en liten "manick" så att du kan återställa bilen till original.
Kan ju vara bra att ha, om du själv ska sälja någon gång. :wink:

Hmm där var jag inte med i matchen när affären gjordes !
Säljare berättade att den var chippad, men jag har hela tiden trott att det bara är att plocka bort chippet
om man av någon anledning tröttnar på det.

Har kommit ner en del i bränsleförbrukning nu, trevligt !
Snittade enligt dator 1,35 innan byte av givare nu går det på 1,20
samma sorts körning (landsväg med lite gas då och då :=) )

Mvh N
Det har funnits en "serviceanmälan"/"kampanj" på bränsletrycksgivarna i USA på de tidigare R-bilarna. Min hade liknande symptom men dog nästan, kändes först som soppan var slut men icke.
Läste av bilen och fick fram att det var bränsletrycksgivaren, kul sedan när man åkte till Volvo och försökte påtala detta till servicepersonalen att den givare som satt i var felaktig.... Fick till svar att det ALDRIG hade funnits någon "serviceanmälan"/"kampanj" på dessa i Sverige!? OK, sa jag och köpte surt en ny och montera själv....
Tydligen är garanti olika i olika länder....??!!
Tyvärr är Volvo mer noga med att värna om USA-marknaden så där verkar de ta på sig mer ansvar + att amerikanerna är ju pigga på att stämma allt o alla, medan vi svenskar är för snälla/mesiga tyvärr, så vi får betala....

Hade inte amerikanerna pressat Volvo ang gasspjällen i 99-02:orna så hade de säkert inte tagit på sig nåt ansvar i Sverige heller...

Är fö. själv en nybliven ägare av en -04:a V70r, kan väl säga att vår nya V70II 2.5T står mer på uppfarten nu! :D
R:en e riktigt kul att köra, en sosse-container på steroider!

Lite tips om bra siter http://www.v70r.com/forums/index.php?s= ... d513bd8d0&,
http://forums.swedespeed.com/zeroforum?id=51
Extra ljus

Menar du dongeln då

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]