NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#208516
Jag tycker C30an är den snyggaste Volvon genom tiderna! Iallafall baken :wink:

Ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild

/Kalle
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#208547
Diselpower skrev:Jag börjar kolla på c30, såg en T5:a idag med bodykit. DEN VAR SNYGG!!! :D Nackdelar med c30 ? nu har jag lite svårt och bestämma mig faktist:P

Mindre bagage än S40. Annars är C30 bättre på resten!
av Diselpower
#209481
Jag hade möte med en säljare idag och kollade även på olika bilar. Det blir en s40 efter allt.

Jag såg en s40 R-desgin 08 som har gått 16 mil med momentum utrusting för 249900kr. FYFAN vad snygg det bar :-O) :-O) . Dom är sjukt mycket snyggare i verkligheten än på bilder.

Så jag har och två bilar att bestämma mellan.

Volvo S40N 2,0D Momentum 2008:

Aktiva bi-xenonljus
Passbag med nyckelavst
R-Design
Parkass bak
lågt sportchassi
RTI
Premium sound
Alu 17
Regnsensor
Motorspecifikation 4-cyl. 136hk/100kw D4204T
Växellåda Manuell 6-vxld.

400 mil

pris: Ca 265 000 kr

Volvo S40N 2,0D Kinetic 2007

Inredning Läder
Inredningsfärg Calcite cream
Ljudanl Prem.Sound m 6-CD
Spoilerljus dimljus fram
Tidur för tillsatsvärmare
Alu-fälg Sagitta 17
Bi-Xenon ljus
Vinterhjul dubbat
Drag delbart
Motorspecifikation 4-cyl. 136hk/100kw D4204T
Växellåda Manuell 5-växlad M56

gått 6900mil

pris ca 160 000kr

vilken tycker ni jag ska välja? det är ju 100 000 kr skillnad ju :oops: .

Vad är värdeminskingen respektive bil? fler tipps?
av dali
#209485
En "normal" bil tappar ca 40-50% av värdet under de första tre åren, mest första året. Körsträcka påverkar förstås, om du kör 5.000 mil per år så räcker inte det värdefallet. Var i landet du köper eller säljer bilen påverkar också. Statens miljövirrande och bränslepriserna i framtiden påverkar också ... det är alltså svårt att veta hur marknaden ser ut om två år för sedaner med dieseldrift, men vi kan räkna på 40-50% ner på första tre åren.

Det bör innebära att 08:an (med facelift antar jag) kommer att falla ca 110.000 under de närmaste två åren, dvs ett inbytespris på ca 150.000, säljer du den själv kanske du får 165-170.000.

07:an kommer uppskattningsvis att falla ca 50.000 med samma förutsättningar, dvs ett inbytespris på ca 110.000, säljer du den själv kanske du får 125-130.000.

Om du ska köra bilen 1-2 år så är 07:an bättre ekonomiskt. Om du ska köra 5-10 år så spelar det mindre roll. Utan att ha järnkoll på nypriserna på de aktuella bilarna så känns 07:an rätt prisvärd, den är drygt ett år gammal (kan dock vara tillverkad i mitten av 2006, då är den två år) och säljs för samma pris som min tre år gamla V50 2.0D Kinetic (7200 mil) gjorde för en månad sedan ... den såldes på ett par veckor, okänt slutpris.
av Diselpower
#209496
XC90_Executive skrev:Pruta lite till på 08:an med R-design och slå till på den tycker jag!
Tyvär så har jag redan prutat ner den från ca 275 000kr. Den är så pass utrustad så det går inte att dra ner på priset sa säljarn:D
av bilgalen
#209503
Diselpower skrev:
XC90_Executive skrev:Pruta lite till på 08:an med R-design och slå till på den tycker jag!
Tyvär så har jag redan prutat ner den från ca 275 000kr. Den är så pass utrustad så det går inte att dra ner på priset sa säljarn:D
Vänta några veckor och pruta lite till. Det är inte enkelt att sälja bilar i dessa tider!
av perhall
#209719
Tycker 08:an är för dyr, så otroligt utrustad är den inte och utrustning brukar betala sig bättre i bilar med större motorer (kan´ske inte i S40, där väl 2,0D är den optimala f n).
PH

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]