Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MOB
Har problem med en 945:a som går på tre cylindrar. Har gjort komptest, Kollat så det finns gnista, bytt spridare. Vad kan det vara för fel? Har konstaterat ett det är 4:ans cylinder som inte går. Stiftet ser ok ut. Rycker man tändkabeln märker man ingen skillnad samma med spridarkontakten. Men stiftet är ju inte blött. Hur kan jag kolla så spridaren öppnar som den ska? får felkod 232.

ös på med ideer.
av 945S
232.... lambda mager eller fet, tomgång. Låter ju som en passande kod. Är det glappkontakt på spridaren? Det kommer ju uppenbarligen ingen bensin ur den. Kolla spridarens kabel.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, dra tillbaka gummit så du kan sätta en provlampa där när kontakten sitter på spridaren. Den ska blinka svagt på tomgång och lysa starkare när du gasar. Prova på en annan spridare så ser du hur det ska se ut. Kabeln delar sig till fyra inuti härvan under insuget, så fattas det ström är kabelbrottet inte långt bort. Kan vara så att en kabelsko inte sitter, utan trycks bakåt när du sätte dit kontakten.
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]