Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Med tanke på Volvos vanliga prissättning så finns det troligen en fet chans att man sparar en bra slant om man köper fästet och navigatorn separat.
Garmin 760 kostar väl runt 2700:- i vanlig butik och troligen någon femhundring mer hos Volvo..hur dyr man monteringssatsen vara ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av bylle
Monteringssatsen tror jag kostar runt 2kkr löst, och så navigator och montering/installation på det så känns 7kkr ganska rimligt.
av krullle
Sen kan man ju fundera på hur lätt det är att sätta in den sjv. Kan tänka mej att det tar en stund om man inte hur man ska montera den. Behöver man dator för att öppna upp nån strömmutgång? osv.. Eller?
Användarvisningsbild
av 427cobra
Har kollat monteringsanvisningen och det är en del jobb med paneler som ska bort och hål som ska borras i instrumentbrädan (hur kul är det när GPS'en är utbytt till en annan modell som inte passar). Elen är det enklaste att koppla in. Jag har en standard GPS och har tryckt ner sladden i rutans nerderkant. Sedan ner vid den högra dörrstolpen och in under panelen genom luckan i panelens högra sida och en dold skarvsladd utmed kardantunneln till baksätets cigg uttag. Inga lösa sladdar på panelen :)
Användarvisningsbild
av Guligan
consensus skrev:7000:-? Oj!

Jag betalade 1800:- för min Garminnavigator på Mediamarkt och i samband med att Dialect satte in Bluetooth så drog de kablaget till GPS:n osynligt (gratis).
Låter fint.

Å andra sidan jämför man vad RTI kostar (ca 20 Tkr) så är lösningen för ca 7 kanske inget dumt alternativ.

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]