Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

grammse skrev:seriös kabeldragning :wink: krympslang och lite kattstrypare skulle städa upp lite bland sladdarna
Ja krympslang blir nog allra snyggast. Men vad är kattstrypare? Är det strapsen du kallar så? Eller Buntband som det egentligen heter.
japp buntband är kattstrypare :D mjo ska gå igenom bilen grundligt med sånna :P har slitit bort för många när jag dragit nya kablar här och var :P
men vad är krympslang? :oops:
Sweeman skrev:japp buntband är kattstrypare :D mjo ska gå igenom bilen grundligt med sånna :P har slitit bort för många när jag dragit nya kablar här och var :P
men vad är krympslang? :oops:
Ha ha jo det kan jag tänka mig, du har ju kopplat en del i din bil.
Det är ju kul att ha det snyggt under huven också, :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev: men vad är krympslang? :oops:
Finns b la på biltema. det är en "slang" som du trär en eller flera kablar genom och så värmer du slangen så krymper den ihop så det blir tajt och fint. men syftet med denna är att få vattentäta kopplingar om man t e x skarvar en kabel eller så. Men för att få lite snyggare under huven brukar jag köpa sådan och gömma kablarna i utan att värma den :roll:
Eltejp ser ju så amatör mässigt ut och brukar klibba och släppa när det blir för varmt ;-//
grammse skrev:
Sweeman skrev: men vad är krympslang? :oops:
Finns b la på biltema. det är en "slang" som du trär en eller flera kablar genom och så värmer du slangen så krymper den ihop så det blir tajt och fint. men syftet med denna är att få vattentäta kopplingar om man t e x skarvar en kabel eller så. Men för att få lite snyggare under huven brukar jag köpa sådan och gömma kablarna i utan att värma den :roll:
Eltejp ser ju så amatör mässigt ut och brukar klibba och släppa när det blir för varmt ;-//
ah ok! ska ta å kolla på det sen! just nu är de helt slut på pengar :( tappa bort en 500ring jag hade i fickan..
aja nu funkar fläkten som den ska! säljaren gav en felaktig beskrivning på hur man skulle montera men jag fixa det :p men nu när fläktfan inte låter nå mer så hör jag vattenpumpen? eller nå jävla remmar som låter :P får ta och ljudisolera torpedplåten lite hehe..

Tycker att de vart torrt med kommentarer på sistone..
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 64

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]