Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bylle
Rekommenderar det varmt! Har det i min XC70 II och är supernöjd med både funktion och placering.

Visst, man kan alltid argumentera för att det "bara är en vanlig Garmin 760" i botten och att Volvos sats är dyr i förhållande till en vanlig Garmin 760 hos Elgiganten, Dustin eller var som helst - men för mig är helheten det viktigaste och där tycker jag Volvo lyckats bra med paketet. Monteringen är riktigt genomtänkt, inga synliga strömkablar eller upptagna 12V-uttag och dessutom är enheten riktigt bra placerad på instrumentbrädan för att vara lätt att läsa av utan att ta uppmärksamheten från vägen.

Bild
av riha
Själv skaffade jag en Garmin 760 och sedan ett vanligt fäste att sätta över ena ventilationsgallret, funkar fint, slipper ha den i rutan och kostar rätt mycket mindre pengar.
Användarvisningsbild
av bylle
riha skrev:Själv skaffade jag en Garmin 760 och sedan ett vanligt fäste att sätta över ena ventilationsgallret, funkar fint, slipper ha den i rutan och kostar rätt mycket mindre pengar.
Det jag ser som nackdelen med den lösningen, och som - åtminstone för mig - gör Volvos lösning värd pengarna, är att du blir tvungen att använda någon av de två 12V-uttagen samt att du får kabeln synlig.
Användarvisningsbild
av bylle
krullle skrev:Ok, ung vad kostar den?
Kul att ni gillar den, lika bra att beställa den då! :wink:
//Krille
Min kostade ca 7tkr inkl montering i samband med bilköpet.

Skruva ur den gamla, låt all bromsvätsk[…]

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]