Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av elanen
Från vilken årsmodell på 945:an kom det svarta skyddet för bakluckans låsning. Eller om det helt enkelt vart ett annat låssystem i grunden.
Har ju en 945-91 så ni förstår så klart att min är kass. Efter ett byte av lås har jag gett upp. Nästa bil blir en med just den årsmodell när dom bytte.
MVH Gunnar J.
av 945S
Det svarta handtaget/skyddet kom 1996. Jag vet dock ej om det är någon funktionell eller mekanisk skillnad.
av SteffeB
Passar rakt av att byta till det nya men du får borra ett par nya hål. Har gjort det på min 745 90'a, du kan tom flytta över din gamla låscylinder.
Det är bara en kabel till skyltbelysningen och jag kommer inte ihåg om kontakten passade eller om man fick modda lite men det är ju en enkel sak.
av elanen
Jaså, då är det samma skitsystem bara en plastbit över. Bytte till ny kolv på min bil. Höll ett par år innan den kärvade ihop. Även fast jag underhöll den och smörjde med jämna mellanrum. Att bara sätta en plastbit för låset var allt Volvo klarade av för att åtgärda en dålig lösning.
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högta[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]