Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av slayer
Idag fick jag hem mitt paket med adaptern för att koppla in sensorerna, då kunde man ju inte låta bli att koppla in det direkt :)
Här kommer lite bilder o text

Sensorerna monterade
Bild

Monterat o klart :) Fattas bara o dra lite kablar nu.
Bild

Kablarna kopplade o hittade även ett lämpligt plaströr o dra kablarna i som bara satt där o inte va till nått.
Bild

Där fanns det en kabelgenomföring med ett ledigt hål :)
Bild

Kablarna kom ut här :) Helt perfekt
Bild

Kablarna dragna fram till mätarna nu :)
Bild

Kopplade in laddtrycksgivaren här under tycker det blev ritkgit bra :) Hadde även köpt ny silikonslang så jag bytte slangen hela vägen från insuget då det va hål i orginalslangen.
Bild

Drog igång bilen o alla mätarna verkade funka som dem ska :) Ska ut på en provtur sen så får man se att det verkar lirar som det ska. Imorgon blir det nog att montera dumpventilen då jag även fick mitt dumplock.
av slayer
Idag hittade jag lite "kolfiber"dekal som jag hadde liggandes här hemma o fick en ide, testade att klista det på ramen till mätarna o det blev faktiskt inte så tokigt eller va tycker ni? :D

Bild
Bild
av slayer
Har stått lite still ett tag nu, har grejat med att lägga stenplattor utanför garaget o lite annat så det har inte hänt så mycket just nu. Men monterade min dump nu i veckan i alla fall :) Det är ju en hybriddump o jag testade att köra med den som bara öppen först o det verkar funka bra. jag o polaren va ute o testade lite idag o det va inga tecken på att den vill dö eller nått vid växlingar o så o fin tomgång, går precis som förut. Kollar runt lite efter fälgar också vilka man nu ska välja, sen borde väghållningssatsen åka på nästa vecka tror jag. Imörn bär det av ner till mantorp o kolla på dragrace em :)

Liten bild på dumpen monterad
Bild
av slayer
Idag tänkte jag montera sänk/väghållningssatsen men kom inte så långt då den nedre bulten till stötdämparen verkligen sitter stenhårt. Fick loss muttern men får inte ut bulten :evil: Verkar som om jag får kapa sönder bult/dämparen för att få loss skiten. Så jag tog tag i rosten som va på skärmkanterna när jag ändå va där o höl på. Här kommer några bilder som vanligt ;)

Bild
Rosten som finns
Bild
Man ska aldrig börja hacka med en kniv där det ser rostigt ut ;) Lagade bara igen hålen med kemisk metall sålänge :lol: Ska ta o kapa rent o byta plåten där i vinter sen när bilen ändå kommer stå i garage hela vintern :D
Bild
Lackat o lite rostskyddsmassa :)
Bild
av slayer
Fortsatte idag med att försöka få loss bultarna o det gick efter mycket våld med hammaren så lossnade dem :D Sen va det bara o sätta dit dom nya dämparna o fjädrarna o det gick ju utan problem. Slipade även bort lite rost på andra sidan också o lackade. Sen va det dags o börja med framvagnen. Har rivit bort fjäderbenet o allt nu men sen blev det rätt sent o jag trött så jag fortsätter imörn. Då blir det lite rengörning också o ha på lite ny rostskyddsmassa på en del ställen o sen montering.
Lite bilder ;)

Lite rost o fixa
Bild
Nytt o fint :D
Bild
Dags o börja riva lite :P
Bild
Hmm det fattas nått
Bild
Redo att skruvas ner :D Lägg märke till den riktigt gammla o coola brandsläckaren som den blå pilen pekar på :) Kan fixa fler bilder på den om någon vill se
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
trist med rost :( kunde man ej tro på den fina bilen...
Sen är det bra med rostskydds massa, blir så fint så :D Lite färg på bromsarna skulle göra susen oxå :wink:
av slayer
Jo lite trist men men får vara glad att det är så lite :D hehe
Har röd bromsoksfärg liggandes ska måla dem sen.
av slayer
Jaha idag är det bara regn o regn så det blir nog inte mycket skruva på bilen idag :( Hatar att man har lite litet garage :evil:
Blir nog o börja på mitt nya datorbygge istället med nytt chassi o nytt vattenkylningssystem :P

Regn regn regn
Bild
Dom nya fjädrarna är lite kortare :)
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
lite regn sa du... Det har ju öst ner halva dagen :-(O) , men det är skönt för det har varit lite väl varmt sista dagarna :(
Det blir snyggt med röda bromsar och fjädrar :D

Nu kanske du får användning för stövel torken :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 29
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran