- ons 09 jul 2008, 18:44
Idag fick jag hem mitt paket med adaptern för att koppla in sensorerna, då kunde man ju inte låta bli att koppla in det direkt :)
Här kommer lite bilder o text
Sensorerna monterade

Monterat o klart :) Fattas bara o dra lite kablar nu.

Kablarna kopplade o hittade även ett lämpligt plaströr o dra kablarna i som bara satt där o inte va till nått.

Där fanns det en kabelgenomföring med ett ledigt hål :)

Kablarna kom ut här :) Helt perfekt

Kablarna dragna fram till mätarna nu :)

Kopplade in laddtrycksgivaren här under tycker det blev ritkgit bra :) Hadde även köpt ny silikonslang så jag bytte slangen hela vägen från insuget då det va hål i orginalslangen.

Drog igång bilen o alla mätarna verkade funka som dem ska :) Ska ut på en provtur sen så får man se att det verkar lirar som det ska. Imorgon blir det nog att montera dumpventilen då jag även fick mitt dumplock.
Här kommer lite bilder o text
Sensorerna monterade

Monterat o klart :) Fattas bara o dra lite kablar nu.

Kablarna kopplade o hittade även ett lämpligt plaströr o dra kablarna i som bara satt där o inte va till nått.

Där fanns det en kabelgenomföring med ett ledigt hål :)

Kablarna kom ut här :) Helt perfekt

Kablarna dragna fram till mätarna nu :)

Kopplade in laddtrycksgivaren här under tycker det blev ritkgit bra :) Hadde även köpt ny silikonslang så jag bytte slangen hela vägen från insuget då det va hål i orginalslangen.

Drog igång bilen o alla mätarna verkade funka som dem ska :) Ska ut på en provtur sen så får man se att det verkar lirar som det ska. Imorgon blir det nog att montera dumpventilen då jag även fick mitt dumplock.
Volvo 940 turbo -91
Volvo 740 Gl -89
Volvo Amazon -67
Volvo 740 Gl -89
Volvo Amazon -67