Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Audi hade grymt långa leveranstider på den gamla A4:an. Har du inbyte så är det väl bara att gratulera till fler "gratis" mil på den.
Guligan skrev:Audi hade grymt långa leveranstider på den gamla A4:an. Har du inbyte så är det väl bara att gratulera till fler "gratis" mil på den.
Vet att det är 12 veckor på en VW Golf Variant TDI 4-motion just nu. Audi ligger nog inte bättre till än VW i sina leveranser.

//Henrik
Nya A4:an är grymt fin! Men att välja den i tron att få snabbare leveranstider är nog väl optimistiskt. Som gammal Audi ägare vet jag att det är långa lev. tider och det lär inte vara snabbare på den nya, så eftertraktade, A4:an skulle jag tippa.
Nja, riktigt så illa är det inte. Beställer du en A4 eller A6 så är standardleveranstiden 8-12 veckor. I samband med nyintroduktion kan tiden bli längre men absolut inte som regel. (Baserat på egna nybeställningar och ett par andras)
Efter att ha köpt rätt många bilar så vill jag nog säga att Volvo är ovanligt bra på att hålla leveranserna, och jag kan inte tänka mig att du kan få en A4 2,7TDI Avant levererad så att du får den innan Volvon. Men helt klart trist när bilen är sen, särskilt när man inte har inbyte som man kan trösta sig med att man bränner lite mil på.

Rent formellt tror jag att handlaren kan dra på inbytespriset om man går över en servicegräns, däcken går under 3 mm eller bilen går fler mil än planerat, men ingen vettig handlare vågar göra det så man kan ju räkna med att Volvo-handlaren blir riktigt upprörd när många 2,5FT blir sena!!! De har ju dålig lönsamhet redan nu många handlare...
Min kollega beställde sin A4 2,7 TDI avant (B8) i slutet på april och fick leverans i början på juli. så det är ca 8 veckor.
Det som förvånar mig att audi kan leverera en ny bil med ny motor på 8 veckor.
2,5ft har varit beställningsbar sedan februari, men inte lyckas att etanolkonvertera en gammal motor förbryllar mig.
Nåväl, man får väl surt vänta och man kan bara hoppas på att motorn går som journalisterna säger.
2,5FT Västerås skrev:Skulle vara kul att höra när någon här fått hämta ut sin 2,5FT!!! Själv beställde jag min svarta V70 2,5FT Summum 30/5 så den kommer väl lagom till jul :-)
Lagom till jul :shock: ??? jag beställde exakt en månad tidigare än dig och får V42
kez_style skrev:
2,5FT Västerås skrev:Skulle vara kul att höra när någon här fått hämta ut sin 2,5FT!!! Själv beställde jag min svarta V70 2,5FT Summum 30/5 så den kommer väl lagom till jul :-)
Lagom till jul :shock: ??? jag beställde exakt en månad tidigare än dig och får V42
Står faktiskt v41 på volvocars.se/leveransinfo men jag tänkte bli positivt överraskad därför min ironiska komentar att få den till jul.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ