Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj,

abs lampan lyer konstant. Såg att kabeln var av till sensorn på höger fram. Har skarvat ihop den med kontaktstycken. Lampan lyser fortfarande. Kan man skarva med kabelskor emellan eller blir det fel med motstånd eller dylikt??

Tony
av *pettson*
jobaby skrev:Halloj,

abs lampan lyer konstant. Såg att kabeln var av till sensorn på höger fram. Har skarvat ihop den med kontaktstycken. Lampan lyser fortfarande. Kan man skarva med kabelskor emellan eller blir det fel med motstånd eller dylikt??

Tony
Koden släcks inte för att du lagat felet. Du måste släcka felkoden också. JA det går att laga med kabelskor eller vadsomhelst i princip. Bara det görs nogrannt och isoleras ifrån fukt.
av *pettson*
jobaby skrev:Tack för svaret!

Går det att släcka felkoden utan instrument eller går det på annat sätt?

Vänligen

Tony
Det kan jag berätta när du berättat din årsmodell...
av *pettson*
jobaby skrev:Sorry Sorry!!

Ska aldrig upprepas....

Det är en 855 -93 2,5 gle....

Tony
Då kan du läsa ur och nolla uttag 3 A genom kontrollpanelen som sitter vid spolarvätskepåfyllningen. ;-// Hur man gör finns förklarat i detta forum. Alternativt på min hemsida.
Mät givarna i styrenhetens kontaktstycke:
Bild
På en 93:a är det kontaktstycken på givarna bak med. Det är vanligt med dålig kontakt där, så putsa lite på stiften och mät direkt på givaren innan du köper en ny.
Ska du byta givare är den antagligen ordentligt fastrostad, så räkna med att ta loss bromsskivan och banka ut den med dorn. Gör ordentligt rent i hålet innan du sätter i den nya.

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]