Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Walle
Hejsan!
Har kommit över vänster strålkastarinsats xenon för Volvo S80 med spräckt glas.... jag tror även lampan är trasig p.g.a att det kom in vatten efter det att glaset sprack.. har dock inte själv testat om grejerna funkar.
Finns det något värde i en insats med trasig lampa/glas eller ska jag hiva grejerna på tippen ? :roll: :wink:
Jag har hört att man kan limma på nytt glas vid stenskott etc.... vet dock inte vad volvo tar för en sådan operation. Har sett på blocket just nu att nån säljer komplett högerlyse för S80 för 5000:- (ordinarie 8700:-), dock hel.... :wink:
/Walle
Senast redigerad av 1 Walle, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av greeeken
joda de går att limma precis som man gör med stenskott, men det är inte Volvo som gör det.
Varje sommar brukar det ju ploppa upp ställen som kan fixa stenskott.
Vet dock inte vart man kan vänsa sig.
Sen beror det på hur bra jobb dom gör så att lampan går igenom besiktningen.
av Walle
Jo, fast i det här fallet är det ett stort hål i glaset ... och några bitar har lossnat. Men jag vet att dom kan limma dit ett helt nytt strålkastarglas.
När volvo kollade på skadan sa dom att antingen limmar dom nytt glas eller så köper du en helt ny komplett insats för typ 8000:-. Och eftersom det var en företagsbil så blev det ny insats och den trasiga insatsen hamnade i mina händer :wink:
/Walle
av Walle
För er allas info så såg jag nu när jag öppnade lådan i garaget igen för att ta några foton för att sälja grejerna att glaset satt med clips o en tätningslist, alltså ingen limning. Glaset finns dessutom för under 1000:- att köpas på bilia.
Så ni som fått stenskott eller sprickor i glaset... gå inte på samma nit. Att volvo säger att dom inte kunde limma och var tvungna att byta hela insatsen, pris 9000:- .... hehe.... mot 1000:- för glaset.... hehe..
:roll:

/Walle
av NCR
Walle skrev:För er allas info så såg jag nu när jag öppnade lådan i garaget igen för att ta några foton för att sälja grejerna att glaset satt med clips o en tätningslist, alltså ingen limning. Glaset finns dessutom för under 1000:- att köpas på bilia.
Så ni som fått stenskott eller sprickor i glaset... gå inte på samma nit. Att volvo säger att dom inte kunde limma och var tvungna att byta hela insatsen, pris 9000:- .... hehe.... mot 1000:- för glaset.... hehe..

/Walle
Artikelnummer på glaset hos Bilia?
av zenobia
Vänster 865.9932
Höger 865.9933

På en S80 2005:a men det är säkert samma pryl på bilarna.

.
av åklagarn
[quote="Walle"]För er allas info så såg jag nu när jag öppnade lådan i garaget igen för att ta några foton för att sälja grejerna att glaset satt med clips o en tätningslist, alltså ingen limning. Glaset finns dessutom för under 1000:- att köpas på bilia.

det är olika art nr beroende på om du har xenon eller vanliga strålkastare
på s80 med vanliga strålkastare sitter glaset som på en 940 med clips.
av Walle
Åklagarn:
Nope, detta var Xenonstrålkastare där glaset satt med clips.
Strålkastaren är dock numera i Zenobia's ägo...
av zenobia
zenobia är just nu i Estland så han har inte hämtat ut strålkastaren ännu, men jag ser fram emot paketet när jag kommer hem.. :D

Håller med Walle om att det sitter clips på strålkastarglaset. Jag har två stycken på bilen där det sitter clips och det är just Bi-Xenon ljus.
av åklagarn
det är likväl olika artikelnummer och de är limmade om det är original xenon
Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]