Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soduke
Kollade idag med en Volvodealer om leveranstiden för V70 II 2.5FT (beställde min i slutet av maj). Han berättade att kunder som beställt 2.5FT i februari hade lovats leverans kring midsommar. Dessa kunder får nu vänta till augusti/september. Varför? Jo, motorfabriken i Skövde saknat delar till etanolmotorerna. Någon som vet mer om denna leveransförsening? Kanske man får sin bil lagom till my 10?
jag beställde min 2008-04-30 och skulle få leverans i slutet av augusti... sedan blev det mitten av september och nu fått ett brev hem att det blir Vecka 42.
Tråkigt att det ska bli så lång väntan. Kommer dem kompensera kunderna på något sätt? Gratis delbar dragkrok kanske? :D
Jag är riktigt trött på volvo.
När jag beställde bilen i mitten på april, så fick jag leverans i slutet på aug.
Sedan fick jag beskedet om att den blivit försenad till slutet av sept, var då tveksam till att behålla min beställning.
Om det nu visar sig att den dröjer till mitten på oktober, så kommer att häva beställningen och beställa en a4 avant 2,7 tdi istället.

:twisted:
VIT 2,5FT Summum skrev:Jag är riktigt trött på volvo.
När jag beställde bilen i mitten på april, så fick jag leverans i slutet på aug.
Sedan fick jag beskedet om att den blivit försenad till slutet av sept, var då tveksam till att behålla min beställning.
Om det nu visar sig att den dröjer till mitten på oktober, så kommer att häva beställningen och beställa en a4 avant 2,7 tdi istället.

hmm din bör väl komma före V42 om du bestllde ca 2 veckor före mig men synd att man får vänta så länge. Jag har blivit sugen på Nya audi A4 också!
VIT 2,5FT Summum skrev:Jag är riktigt trött på volvo.

Och du tror att det här enbart händer Volvo? Jag läste om en som fick vänta 11 månader för att få en A3.. Och det är väl samma tillverkare som bygger A4? :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ