Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 945S
Biltema har ju en fet chans till goodwill här om de tittar på kroken, konstaterar att det är deras och förser ägaren med de relevanta dokumenten, ev. för någon mindre avgift.

Jag tror dock risken för att de kommer göra detta är minimal.

Att redigera PDF:en kan nog räknas som någon form av urkundsförfalskning. Hur förbannad man med rätta är på denna typ av regelraseri känns det aningen riskabelt.

Ett annat alternativ är ju att helt enkelt köpa och montera en ny krok (1099 spänn är ju inte direkt en megaförlust i sammanhanget och det enda man måste göra är om jag försått saken rätt att lossa den gamla, bulta fast den nya och rostskydda.
av metalHJ
mao. en förlust för Martein!

En förlust som bilprovningen egentligen skulle ersätta om jag ska vara ärlig, då kroken suttit där ett tag som synes och fungerat i alla andra år genom besiktning! Det får finnas en råge för hur godtyckligt det är att vara besiktningsman...

Jag hade kontaktat biltema och varit ärlig från början, lite förståelse måste väl även dom ha! Det är ju inga sekretessbelagda värdehandlingar vi pratar om
av Martein
Jag ringde Feltema nyss och det är mycket riktigt bara på den nedladdningsbara versionen som det står "ej godkänd....." detta enligt honom för att många har försökt få igenom dragkrokar som inte är biltemas med hjälp av deras monteringsanvisning och bilprovningen hade då(enligt honom) tagit upp detta med Biltema. Jag frågade hur jag skulle göra då:
B: Du får visa upp kvitto i butik så kan dom ordna en åt dig.
M: Om jag inte har något kvitto då?
B: Då är det kört.

Så jag ser ingen annan lösning än att felköpa en ny dragkrok som jag sedan returnerar om allt går som det ska..

Tack för hjälpen alla som orkar bry sig. Inte minst andreas88. ^^
av Martein
Fluffen skrev:Funkar det inte med fulingen du tänker köra med så är det ju bara att skruva dit det nya. :D
Sagt o gjort ;)...

Kändes lite surt faktiskt att byta ut en hel del mot en identisk ny. Men det är väl priset man får betala för att bo i underbara Svarige.. :roll:

Vad kör du nu då? :-)

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]