- ons 30 jul 2008, 19:53
Jag är väl medveten om att en 960 resulterar i högre underhållskostnader, motormässigt tror jag att det är hugget som stucket. Bägge är ju erkänt bra motorer som, rätt servade, klarar många mil. Det som faktiskt gör att jag fortfarande är inne på 960 är just vridet kombinerat med automaten eftersom det primära med mitt köp av andrabil är att dra släpvagn, är alltså inte utrustningen som gör mig sugen men diffspärr är fortfarande ett krav. Visst det vettigaste vore en 4wd men kostnaderna för rep av just 4wdsystemet skrämmer mig och Audi t ex är ju inte direkt kända för sina väl fungerande bromsok. :)
Skulle det vara så att min andrabil blir stående är det inget problem eftersom det är bara jag som använder bilen och kan därför nyttja V70:n hur jag vill. Vad gäller reparationer så har jag en granne, tillika en vän, som faktiskt driver en bilverkstad. Jag underhåller hans datorpark och jag betalar bara för delarna när det ska servas/repas.
Samtidigt så är ju en 940 allt utom ett dåligt val, aja hur som helst så vill jag ha tag på en bil som först och främst funkar för ändamålet men samtidigt inte är snordyr om något händer. :)
En turbokonverterad 2,5:a kanske? :D
Skulle det vara så att min andrabil blir stående är det inget problem eftersom det är bara jag som använder bilen och kan därför nyttja V70:n hur jag vill. Vad gäller reparationer så har jag en granne, tillika en vän, som faktiskt driver en bilverkstad. Jag underhåller hans datorpark och jag betalar bara för delarna när det ska servas/repas.
Samtidigt så är ju en 940 allt utom ett dåligt val, aja hur som helst så vill jag ha tag på en bil som först och främst funkar för ändamålet men samtidigt inte är snordyr om något händer. :)
En turbokonverterad 2,5:a kanske? :D
- By perhall